Вектор егоцентризму: у столиці демонструють яскраві твори Анатолія Тартаковського

Художник Анатолій Тартаковський та співзасновниця галереї Тамара Янович. Фото: Сергій Мазураш
Художник Анатолій Тартаковський та співзасновниця галереї Тамара Янович. Фото: Сергій Мазураш

«На сьогодні краща з пропозицій для контакту глядача з мистецтвом і при його оцінці — любов до тонкощів своїх відчуттів, до руху власної думки. Сьогодні в меню ЕГОЦЕНТРИЗМ…» — переконаний Анатолій Тартаковський.

У центрі сучасного мистецтва «Білий світ» триває персональна виставка відомого сучасного художника Анатолія Тартаковського «Вектор егоцентризм».

Мистецький проєкт присвячений 70-річчю художника та охоплює періоди його творчості від 1990-х до 2021 року, коли сформувався його авторський метод егоцентричного живопису.

Митець розповідає, що перші ідеї цього напряму у нього з’явилися ще в ранніх 1990-х, знайшовши свій подальший розвиток впродовж багатьох років.

Привітати митця з новим творчим проєктом зібралися його колеги, друзі та шанувальники. Фото: Тетяна Асадчева

Першими творами цього напряму стали: потрійний автопортрет у червоних трусах» (1989), «Я читаю свою улюблену книгу» (1993), «Вирішив я відпочити трохи» (1995) і ряд інших картин.

«Ця тема йшла як найбільш інтимна, зсередини, поки раптом я не усвідомив її як нашу спільну, ледь не найголовнішу. Тоді я перестав говорити про неї, червоніючи, як про непристойні дивахи художника. Егоцентризм двома ногами на вершині свого розквіту і «за правом» має бути відображений у мистецтві! «- підкреслює автор.

Однак Анатолій стверджує, що егоцентризм у його творчості означає занурення художника у світ своїх інтересів, самозакоханість при повній байдужості до глядача, критики, реклами, артпросторів і арткомерції.

На думку автора, егоцентризм у його творчості означає занурення художника у світ своїх інтересів. Фото: Тетяна Асадчева

Тож своїм творчим кредо художник вважає, що «у будь-якій чудовій картині не знайти нічого окрім імені її творця» — декларація меж егоцентризму».

Окрім живопису в галереї можна побачити декілька його скульптур з бронзи — нове творче захоплення автора.

Прихильники творчості художника мають можливість побачити його твори останніх 30 років. Фото: Тетяна Асадчева

Тож шанувальники творчості Анатолія Тартаковського мають можливість простежити послідовний розвиток авторської думки впродовж останніх 30 років.

«Анатолій Тартаковський креативно і сміливо розвиває найнеочікуваніші ідеї, причому теоретичні розробки і їх практичне втілення йдуть паралельно, для демонстрації кожної з них потрібні окремі виставки. У нашій експозиції можна ознайомитися з його власним баченням егоцентризму в мистецтві, як власної філософії, яку створив для себе художник» — розповідають куратори проєкту.

В експозиції представлені деякі скульптури митця. Фото: Тетяна Асадчева

Довідка.

Анатолій Тартаковський (31 травня 1954) — художник-живописець. Заслужений художник України (2009). Член Національної Спілки художників України.

Син художника Ісаака Тартаковського і Праведниці народів світу Лідії Савчук.

Закінчив республіканську художню школу імені Тараса.Шевченка та Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури в Києві. Учасник багатьох виставок в країні та за кордоном. Картини автора є власністю музеїв України, Ватикану та приватних колекцій в Європі, США, Канаді, Австралії.

Виставка триватимо до 11 лютого. Фото: Тетяна Асадчева

Основний творчий напрям — критичний реалізм, український соцарт, що ґрунтується на принципах неоімпресіонізму.

У 2021 році митець брав участь у виставці «Мова Праведників: творчість родин Праведників народів світу», яка проходила в галереї Національного банку України.

Виставка Анатолія Тартаковського «Вектор егоцентризму»

Коли: до 11 лютого, середа-неділя — 11:00-19:00; понеділок-вівторок — вихідні.

Де: вулиця Євгена Чикаленка, 21а

Вхід вільний

До теми: Унікальні роботи українських художників-емігрантів початку 20 століття покажуть у Києві. Всі експоновані митці покинули домівки та вже не повернулися до України, але вони зробили значний внесок у світову культуру.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»