Збитки через кібератаку на Київстар: про що заявили у компанії

Ілюстративне фото з відкритих джерел
Ілюстративне фото з відкритих джерел

Збитки оцінили у 3,6 мільярда гривень доходу через впроваджену програму лояльності.

Компанія VEON не зазнала суттєвих фінансових збитків внаслідок масштабної кібератаки у грудні минулого року на його дочірню компанію «Київстар», проте втратить 3,6 мільярда гривень доходу внаслідок скасування для своїх клієнтів місячної плати за надання послуг як компенсації.

Про це йдеться у релізі компанії.

VEON і Київстар ще раз подякували своїм клієнтам за підтримку та лояльність, продемонстровані під час та після кібератаки; а також їхнім галузевим партнерам та українській владі за підтримку у відновленні послуг.

Інцидент, спричинений широкомасштабною зовнішньою кібератакою, призвів до тимчасового збою в роботі мережі та послуг «Київстар», припинення надання зв’язку для передачі голосу та даних у мобільних та фіксованих мережах, міжнародному роумінгу та SMS-послугах, серед іншого, для клієнтів «Київстар» в Україні та за кордоном.

Невпинно працюючи та співпрацюючи з українськими правоохоронними органами, Службою безпеки України та державними органами, «Київстар» відновлював послуги в кілька етапів, починаючи з підключення голосу та даних.

Після стабілізації мережі «Київстар» одразу ж запустив пропозиції віддячити своїм клієнтам за лояльність, зокрема місяць безкоштовного обслуговування за певними видами договорів. VEON і Київстар також провели оцінку фінансового впливу, попередні результати якої стали доступними.

Здебільшого через обмежений період, протягом якого критично важливі служби були недоступні, VEON не очікує суттєвого фінансового впливу на свої консолідовані результати за рік, що закінчився 31 грудня 2023 року, через ці збої в роботі послуг або через витрати, пов’язані з додатковими ІТ-можливостями, необхідними для відновлення послуг, заміна втраченого обладнання або компенсація зовнішнім консультантам і партнерам у 2023 році.

Проте Компанія очікує, що втрата доходу внаслідок заходів щодо підвищення лояльності клієнтів, вжитих Київстаром для компенсації незручностей, спричинених збоями, матиме вплив на її консолідовані результати доходів за рік, що закінчується 31 грудня 2024 року.

Вплив цих пропозицій на дохід оцінюється приблизно в 3,6 мільярда гривень (приблизно 95 мільйонів доларів США).

У найближчі місяці «Київстар» планує продовжити роботу з відновлення та компенсації. Витрати або втрата доходу від будь-яких інших подібних заходів з відновлення є невизначеними та не можуть бути обґрунтовано оцінені на даний момент.

VEON Ltd, Euronext Amsterdam — глобальний цифровий оператор, який надає конвергентне підключення та онлайн-послуги.

Нагадаємо. У грудні 2023 року хакери з росії атакували оператора «Київстар». У компанії пояснили, як зловмисники зламали мережу.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»