Тільки 2% киян готові звертатися до психолога за підтримкою, — Марина Хонда
Куди можуть звернутися за допомогою мешканці столиці.
Всього 2% киян готові отримати допомогу у фахівця. Про це розповіла в ефірі телеканалу Київ заступниця голови КМДА Марина Хонда.
«Ми провели два масштабні дослідження психоемоційного стану киян за час повномасштабної війни в застосунку Київ Цифровий. І з’ясували, що всього 2% киян готові отримати допомогу у фахівця. Але в нас також відкрите питання кількості психологів, які готові працювати з кризовими ситуаціями. Бо діти потребують одного підходу, військові — іншого, жінки — свого. І це все треба враховувати», — зазначила Марина Хонда.
Вона нагадала, що на початку повномасштабного вторгнення київські психологи працювали в метрополітені, який слугував прихистком для містян під час ворожих обстрілів. І з того часу розпочалася активна співпраця з Ізраїльською коаліцією травми, за їхньою допомогою змогли навчити столичних фахівців. І попри те, що зараз відбувається в Ізраїлі, їхні фахівці надають додаткову інформацію для київських психологів, які працюють з дітьми з інвалідністю та для колективів, які надають допомогу жителям столиці.
«У нас було спеціальне дослідження психоемоційного стану працівників міської соціальної, медичної сфери, рятувальників, енергетиків. Тобто тих фахівців, які тримають „першу лінію“ у спілкуванні із жителями столиці, і мають бути стресостійкими. З’ясували, що їхній стан був критичним, вони були виснажені, зокрема й емоційно та самі потребували підтримки. Тому ми спочатку вирішили працювати з ними. Ми перші в Україні відкрили Центр стресостійкості і з квітня вже провели велику кількість навчань для колективів», — розповіла Марина Хонда.
Щоб отримати психологічну допомогу, кияни можуть звернутися у Центр стресостійкості, а також — у Київський міський Центр гендерної рівності, запобігання та протидії насильству. Там працюють фахові психологи і є гаряча лінія. Але, як зазначила Марина Хонда, є цікава тенденція — люди телефонують, щоб дізнатися, куди можна прийти особисто. Вони не готові в телефонному режимі обговорювати з психологом свої питання, їм потрібна офлайн-комунікація.
Також за результатами дослідження в застосунку Киці Цифровий з’ясували, що 25% із тих, хто взяв у ньому участь, готові отримувати консультацію не в телефонному режимі, а онлайн, бачачи психолога.
«І зараз з нашим Департаментом інформаційно-комунікаційних технологій відпрацьовуємо механізм, як це можна зробити технічно на наших ресурсах», — зазначила заступниця голови КМДА.
Телефони для звернення:
15-00 — цілодобовий телефон довіри Київського міського Центру гендерної рівності, запобігання та протидії насильству, де постійно працюють психологи;
093 826 8572 — Центр стресостійкості. Там працює модератор, який зможе скоординувати, якщо вашому колективу потрібна допомога і спрямувати до фахівців.
До слова, у Києві планують створити довідники з даними про доступну психологічну допомогу в місті.
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»