Що важливо знати про призначення субсидій: 10 запитань керівниці Пенсійного фонду Києва

У відділенні Пенсійного фонду у місті Києві. Фото: ПФУ
У відділенні Пенсійного фонду у місті Києві. Фото: ПФУ

Житлова субсидія — це допомога від держави родинам, доходи яких не дозволять їм самотужки сплатити в повному обсязі кошти за спожиті житлово-комунальні послуги, про особливості отримання субсидій «Вечірній Київ» дізнався в Олени Бойко, начальника Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві.

— Хоч субсидії — не нова форма допомоги з боку держави людям, багато з них не знають, що можуть її отримувати. Тож хто може розраховувати на отримання субсидії?

— Громадяни, які проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самостійно платити за житлово-комунальні послуги.

— Кілька мільйонів українців перебувають за кордоном. Чи враховують до складу сім’ї тих, хто виїхав за кордон — чи впливає це на призначення та нарахування субсидії?

— Особи, які перебувають за кордоном, не включаються до складу домогосподарства протягом періоду воєнного стану в Україні та двох місяців після його припинення або скасування. При цьому соціальні норми житла та соціальні нормативи на цих людей, поки вони за межами України, не розраховуються.

Олена Бойко, начальник Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві.

— На що саме з комуналки держава виділяє субсидії?

— Субсидія надається:

1) на оплату абонентського обслуговування комунальних послуг;

2) на послугу з управління багатоквартирним будинком;

3) на комунальні послуги: з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами;

4) на витрати з управління багатоквартирним будинком;

5) на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива один раз на рік.

Фахівці ГУ ПФУ у місті Києві працюють з киянами, які потребують субсидій.

— Що впливає на розмір субсидії?

— Розмір субсидії залежить від кількості осіб в складі домогосподарства, які звернулись за призначенням субсидії, розміру їх доходів, видів житлово-комунальних послуг та розміру загальної та опалюваної площі.

— Які документи для призначення субсидії має надати особа, якщо вона орендує житло?

— Зараз таких людей чимало. Їм до заяви та декларації треба додати ще договір оренди.

— Чи може статися така ситуація, що людині доведеться повертати субсидію?

— Так, таке може статися. Якщо громадянин не повідомив органи ПФУ обставини, які можуть вплинути на право надання субсидії та її розмір. Про що йдеться? Зміна складу сім’ї, витрати понад 50 тисяч гривень, наявність депозитів, транспортних засобів, земельних ділянок, житлових приміщень, здійснення операції з купівлі безготівкової або готівкової іноземної валюти. От після виявлення таких обставин, отримувач повинен повернути до бюджету надміру перераховані кошти субсидії.

Звернення киян до ГУ ПФУ у місті Києві з приводу субсидій почастішали.

— Скільки домогосподарств в Києві отримують субсидію?

— Нині це вже близько 50 тисяч домогосподарств.

— У столиці мешкає близько 300 тисяч ВПО — хто з них може розраховувати на субсидію?

— Умови надання житлової субсидії для внутрішньо переміщених осіб нічим не відрізняються від громадян, які зареєстровані в житлових приміщеннях. Внутрішньо переміщена особа може звернутись за призначенням субсидії за фактичним місцем проживання. Єдина умова — до заяви додається довідка ВПО.

— А чи можуть відмовити в призначенні субсидії і за яких умов?

— Так, відмовити можуть за умов, коли відсутні доходи, або середньомісячний дохід менш ніж розмір мінімальної заробітної плати та немає сплати ЄСВ протягом періоду, за який враховуються доходи.

Також, коли у власності більш ніж одне житлове приміщення в особи зі складу домогосподарства;

Є ще один привід для відмови — коли будь-хто із складу домогосподарства має на депозитному банківському рахунку або рахунках кошти у загальній сумі, що перевищує 100 тисяч гривень.

Головне управління Пенсійного фонду у місті Києві.

— Які ще умови можуть вплинути на відмову у нарахуванні субсидії

— Якщо у людини є транспортний засіб, рік випуску якого менше ніж п’ять років тому. Це не стосується мопеда та велосипеда.

Або, якщо за рік перед зверненням за субсидією, громадянин чи громадянка здійснювали покупки на суму понад 50 тисяч гривень.

Або, якщо у складі сім’ї є особи, які, за даними Єдиного реєстру боржників, мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад три місяці;

Відмовити у нарахуванні субсидії можуть і тим, хто за рік перед місяцем звернення здійснив операції з купівлі безготівкової та/або готівкової іноземної валюти на суму понад 50 тисяч гривень.

Киянин у ГУ ПФУ у місті Києві під час оформлення субсидії.

— Які документи необхідно мати, щоб оформити і отримати субсидію?

— Паспорт, а також копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності). Ну і договір наймання (оренди) житла, якщо людина його орендує.

Читайте також за темою:

«Пенсії у воєнний час: що нового відбулось цього року у роботі Пенсійного фонду Києва». Головне управління Пенсійного фонду України в місті Києві відновило працю у дні оборони столиці, на початку березня 2022 року. З того часу працювати фахівцям доводиться інтенсивніше, адже відбулось чимало змін у законодавстві, а у столиці — тепер кілька сотень ВПО, серед яких чимало й пенсіонерів.

Ольга СКОТНІКОВА, Борис КОРПУСЕНКО, «Вечірній Київ»