В Україні запустили незвичну кампанію, щоб розповісти про сексуальне насильство у час війни
Проєкт «Товари, яких не існує» є частиною інформаційної кампанії UNFPA.
На прилавках мережі популярних магазинів з’явилися полиці із незвичними товарами: «Крем для рук з ефектом підтримки», «Туш для вій для погляду на себе з любовʼю», «Піна для гоління з відчуттям контролю над власним життям» та «Пластир, який допомагає загоювати рани травматичного досвіду». Їх може взяти кожен охочий безплатно.
Всередині коробочок немає продуктів, натомість розміщена інформація для всіх, хто постраждав від злочинів російських військових, про можливість отримати безплатну соціально-психологічну допомогу.
Проєкт є частиною інформаційної кампанії UNFPA (Фонду ООН у галузі народонаселення в Україні), спрямованої на підвищення обізнаності українців щодо проблеми та Центрів допомоги врятованим.
Адреси та контакти Центрів допомоги врятованим можна дізнатися на сайті проєкту.
Офіс Генерального прокурора України з початку повномасштабної війни зафіксував 241 факт сексуального насильства, зумовленого війною. Проте, за даними ООН, незареєстрованих випадків у 10 — 20 разів більше.
Центри допомоги врятованим створені за ініціативи Офісу віцепрем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, сприяння урядової уповноваженої з питань гендерної політики, у партнерстві з Фондом ООН у галузі народонаселення (UNFPA), завдяки фінансовій підтримці урядів Бельгії, Франції, Швеції та у співпраці з місцевими органами влади та громадськими організаціями.
Нагадаємо, українська поліція розслідує 54 факти сексуального насильства з боку окупантів.
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»