Падіння балок на будівництві Дегтярівського шляхопроводу: коментар Департаменту транспорту

Балки Дегтярівського шляхопроводу. Ілюстративне фото з відкритих джерел
Балки Дегтярівського шляхопроводу. Ілюстративне фото з відкритих джерел

Департамент транспортної інфраструктури КМДА прокоментував ситуацію навколо падіння балок під час робіт із реконструкції Дегтярівського шляхопроводу.

Відповідна заява опублікована на сторінці Дептрансу у Facebook.

Так, Департамент інформує, що шляхопровід на перетині вулиць Дегтярівської та Олександра Довженка збудований у 1963 році. З того часу об’єкт жодного разу капітально не ремонтувався. Цей транспортний вузол стратегічно важливий для функціонування міста та є складовою Малої Кільцевої дороги міста Києва.

З 2020 року шляхопровід перебував у аварійному стані та становив загрозу безпеці дорожнього руху. Щоб запобігти падінню частини аварійного мосту у 2022 році, місто провело протиаварійні роботи з демонтажу 4-х деформованих балок прогонової будови. Уже в поточному році, згідно з розробленим проєктом на замовлення КК «Київавтодор», підрядна організація ТОВ «RDS» розпочала реконструкцію шляхопроводу у складі транспортної розв’язки.

Зокрема, проєкт реконструкції передбачає: демонтаж наявного шляхопроводу та влаштування нових конструкцій шляхопроводу (мостове полотно, прогонові будови, опори, фундаменти), влаштування нових трамвайних колій, ремонт підземних і надземних комунікацій, а також благоустрій.

Також проєкт передбачає влаштування велодоріжки на тротуарах та облаштування шляхопроводу засобами безбар’єрного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Як інформує Департамент транспортної інфраструктури, 30 вересня виконувались роботи з улаштування нових балок прогонової будови. Під час виконання монтажу 7-ї балки прогонової частини у проєктне положення вона втратила свою стійкість та впала, зачепивши 6 інших встановлених поруч балок.

Унаслідок надзвичайної ситуації, яка сталася на будівельному майданчику, травмованих та постраждалих немає. Деталі та причини події, що трапилася, встановлюються із залученням експертних фахівців.

«Такі роботи належать до робіт із підвищеною небезпекою. Тому вони організовуються і виконується підрядною організацією винятково за її відповідальністю. Разом із тим, роботи на шляхопроводі виконувалися з дотриманням усіх правил техніки безпеки», — йдеться в заяві Департаменту транспортної інфраструктури.

Нагадаємо, що усунення всіх наслідків буде здійснюватися коштом підрядної організації.

«Зазначаємо, що збитків міському бюджету не нанесено. Проте дещо збільшується термін виконання робіт. Вартість самої реконструкції не збільшиться», — повідомляє Департамент транспортної інфраструктури.

Також Дептранс наголосив, що компанія «RDS» стала переможцем відкритих торгів через систему Prozorro, запропонувавши найменшу вартість та відповідну кваліфікацію. Група компаній «RDS» входить у ТОП-5 дорожньо-будівельних компаній в Україні. З 2005 року має досвід виконання робіт із будівництва доріг, мостів, аеродромів. Колектив налічує 2 800 осіб та близько 800 одиниць техніки. І подібні роботи компанія виконувала неодноразово.

Нагадаємо, що 30 вересня о 17.00 годині на вулиці Олександра Довженка під час робіт з реконструкції Дегтярівського шляхопроводу сталася надзвичайна ситуація.

Під час монтажу 7-ої балки в проєктне положення вона втратила свою стійкість. При падінні балка зачепила частину вже змонтованої конструкції, що призвело також до порушення її стійкості та падіння інших 6 балок прогонової будови.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»