Десять тисяч порцій їжі на день: Укрзалізниця створила перший у світі поїзд-кухню. ФОТО

Food Train заступить на постійне чергування в найскладніших прифронтових районах України, де тепло та їжа є критично важливими для життя.
Залізничники продовжують рятувати цивільне населення й одними з перших приходять на допомогу там, де вона найбільше потрібна.
Вокзали минулої зими стали центрами обігріву та харчування для всіх українців у прифронтових регіонах, де блекаути мали регулярний характер.


Цього року енергетики попереджають про повторення історії з обстрілами інфраструктури, а відтак — тривалими відключеннями світла.
Тож Укрзалізниця вже підготувала свій антикризовий захід. На додачу до вокзалів, які приймають усіх в час блекауту, залізничники створили цілий поїзд.
Його назвали Food Train. Перший і єдиний у світі, він здатен виробляти понад 10 тисяч порцій їжі на день будь-де і будь-коли.

«Разом із фондом Говарда Баффета запустили ще один унікальний проєкт, який не має аналогів. Food train вже пройшов тестову перевірку, і найближчим часом спільна команда Укрзалізниці та фонду заступить на постійне чергування в найскладніших прифронтових районах України, де тепло та їжа є критично важливими для життя», — зазначив голова правління Укрзалізниці Євген Лященко.
Food Train може автономно працювати 5-7 днів, а обладнання поїзда дозволяє готувати повноцінні страви: супи, каші, салати, мʼясо та інше.
Спеціальні термобокси, встановлені всередині поїзда, дозволяють легко транспортувати вже готові ланчбокси з їжею від поїзда-кухні до кінцевого споживача.
Цікавою є логістика та алгоритм роботи поїзда-кухні.
Укрзалізниця пояснила, як це працює.
Поїзд складається з 6 вагонів під локомотивом:
— генераторний вагон (~400 кВт+власна заправна станція для автономної роботи);
— вагон-холодильник з морозильною камерою для зберігання продуктів;
— вагон з холодною кухнею для попередньої обробки продуктів;
— вагон з гарячою кухнею для приготування фінальних страв;
— вагон для персоналу поїзда з душем і пральною машиною;
— багажний вагон на 27 тисяч літрів води з фільтраційною та помповою станціями.


Побудова та функціонування поїзда повністю фінансуються Фондом Говарда Баффета (The Howard G. Buffett Foundation).
Сам Говард Баффет є регулярним пасажиром Укрзалізниці. Він здійснив поїздки Харківщиною, Донеччиною, Миколаївщиною та Херсонщиною під час війни.
Баффет підтримує низку інших залізничних проєктів, зокрема «Залізну зміну».
Читайте також за темою:
«Понад 6 мільйонів гривень зібрала „Укрзалізниця“ на авто для розмінування». «Квитки до перемоги» купували люди з 12 країн світу, а напрямок до Криму побив усі рекорди.
Ольга СКОТНІКОВА, «Вечірній Київ»