Українці все частіше обирають іграшки вітчизняного виробника — аналітики порталу Emporium

В магазині іграшок. Ілюстративне фото
В магазині іграшок. Ілюстративне фото

Розповідаємо, як переформатувався ринок іграшок та чому українські експортують.

За підсумками 2022 року ринок дитячих товарів в Україні скоротився майже вдвічі. Основна причина — виїзд мільйонів дітей за кордон у зв’язку з початком повномасштабних воєнних дій. Разом з тим, аналітики вбачають в цьому хороші можливості для вітчизняних виробників, які зараз почали виробляти нові патріотичні товари та більше експортувати.

СИТУАЦІЯ НА РИНКУ

За даними найбільшого українського маркетплейса Rozetka на початку 2022 року найбільше просіли продажі саме товарів для дітей. Українці майже припинили пошуки та активацію знижок за промокодом Emporium, що свідчить про різку відмову від купівлі іграшок та інших товарів.

Причина ситуації, що склалась, очевидна — за даними ООН станом на 19 липня 2022 року Україну покинуло майже 6 мільйонів осіб, більшість з яких — жінки та діти. Більшість фізичних магазинів у зоні бойових дій припинили свою діяльність.

З часом продавці трохи адаптувались, переформатували свою діяльність, перейшли в онлайн-формат, а виробники зосередились на експорті. Також магазини переглянули свій асортимент та додали в каталог більше товарів українського виробництва. Як показує статистика останніх місяців, в магазині Антошка промокод частіше активують для покупки саме українських брендів.

Ще одна проблема ринку — тіньовий сегмент. Сьогодні обсяг іграшкового ринку України складає 12,6 млрд гривень. Однак лише 3,4 млрд грн (27%) — це легальний сегмент. «сірий» імпорт з Китаю. За словами CEO мережі «Антошка» Вадима Орлова, за 2022 рік ринок дитячих товарів рухнув удвічі. А ось гендиректор компанії Олександр Соколов прогнозує, що цьогоріч падіння продовжиться та може становити 40%.

ОРІЄНТАЦІЯ НА ВНУТРІШНЬОГО ВИРОБНИКА

Аналітики відмічають, що складний минулий рік став поштовхом для розвитку вітчизняного виробництва іграшок та інших дитячих товарів. Онлайн-магазини стали більше включати до свого каталогу продукцію локальних брендів, а самі виробники почали нарощувати експортні продажі. Для прикладу, український виробник «Тигрес» почав експортувати на 20% більше в порівнянні з попереднім роком. Більшість замовлень — з країн Південної Європи та Балтії.

Ключова причина — бажання європейців підтримати Україну. З іншої сторони, на європейський ринок перестали поступати товари з рф та Білорусі, що дало хороший шанс для українських виробників.

Для українських виробників відкрилася можливість також і для розширення в Україні. Онлайн-магазини спрощують контракти з вітчизняними компаніями, активно рекламують таку продукцію, спонукають покупців обирати українське. Це вигідно продавцям і з логістичної сторони, адже, для прикладу, з КНР товар йде близько 120 днів.

Леонід РУДЕНКО