Без жодної помилки: історія трьох київських учнів, які набрали максимальні 600 балів на НМТ

На фото — старшокласники, які набрали цьогоріч найбільше балів з НМТ. Фото: Борис Корпусенко
На фото — старшокласники, які набрали цьогоріч найбільше балів з НМТ. Фото: Борис Корпусенко

Знайомимо зі школярами, які цьогоріч набрали максимум балів одразу з трьох предметів на Національному мультипредметному тесті. Більшості це вдалось завдяки шкільній програмі й без репетиторів.

Цього року в Дарницькому районі четверо одинадцятикласників склали мультипредметний тест (НМТ) на максимальну кількість балів — 600.

Такі результати допоможуть вже абітурієнтам бути першими в списках будь-якого вищого навчального закладу та беззаперечно претендувати на бюджетне місце.

Журналістка видання «Вечірній Київ» поспілкувалась з обдарованими випускниками та їхніми вчителями про те, завдяки чому їм вдалось без єдиної помилки скласти тести одразу з трьох предметів.

Говорили, зокрема, з однокласниками 18-річною Аліною Харченко та 16-річним Андрієм Черненком з ліцею «Інтелект», а також з 16-річним Максимом Мормілем з ліцею «Наукова зміна».

Варто зазначити, що більшість з них у школі не були відмінниками. Лише один учень має золоту медаль. До того ж попри воєнний стан та часті обстріли Києва вони продовжували наполегливо готуватись до НМТ, відвідували додаткові заняття й посилено проходили торішні тести. Нині кожен обирає для себе український вищий навчальний заклад та наразі не розглядають закордонні виші.

Усі діти навчались у Дарницькому районі. Очільник району, Микола Калашник, коментує «Вечірньому Києву»:

Микола Калашник

«Зазначу, що маємо у районі аж 80 учнів, які склали один предмет на 200 балів. Я приємно вражений, що випускники продемонстрували такі високі результати під час складання тесту. Особливо, якщо згадати, що вони були змушені вчитися дистанційно, бо спочатку карантин, потім війна. Але такі бали говорять про те, що у нас фантастично здібна молодь і професійні вчителі! Впевнений, що такі результати — це найменше з того, що вони ще досягнуть у житті».

АЛІНА ХАРЧЕНКО ТА АНДРІЙ ЧЕРНЕНКО, ЛІЦЕЙ «ІНТЕЛЕКТ»

Однокласники Аліна та Андрій — єдині цьогорічні випускники ліцею «Інтелект», які склали НМТ з математики, англійської та української мови на 600 балів. За словами підлітків, до репетиторів вони не ходили, оскільки вистачало тих знань та практик, яких давали вчителі.

«До мультипредметного тесту я готувалась виключно з нашими викладачами. Тобто, ходила на додаткові з математики, а також на консультації після уроків», — розповідає нашому виданню Аліна Харченко.

Аліна Харченко та її вчитель з математики Олександр Миронець. Фото: Борис Корпусенко

Окрім того, дівчина готувалась й вдома: проходила торішні тести. І результат, як каже дівчина, вже тоді був високим.

«Мабуть, всі тести, які знаходила, я проходила. До того ж у нас в ліцеї є база з „пробними“ тестами за минулі роки. Їх теж проходила. Останні місяці перед складанням НМТ у таких іспитах набирала по 200 балів. Тому, в принципі, не хвилювалась», — продовжує вона.

Коли Аліна набрала по всіх трьох предметах максимум, каже: не здивувалась.

«Більше здивувалась, якби не набрала», — сміється школярка.

Нині вона обирає київський університет, в якому здобуватиме професію IT. У цьому списку є Києво-Могилянська академія, університет Шевченка та Сікорського.

Однокласник Аліни, Андрій, теж складав НМТ з математики, англійської та української мови. Він також не відвідував репетиторів, проте прискіпливо аналізував з вчителями кожну незрозумілу тему.

Андрій Черненко. Фото: Борис Корпусенко

«Як і Аліна, я проходив тести НМТ минулих років, щоби перевірити свої знання. Відверто, результати не завжди були на мою користь. Але, як бачите, це дало свої плоди», — усміхається хлопець.

Серед трьох предметів, найлегше, каже Андрій, було здавати математику. А от з лінгвістичними науками виникали питання.

«В принципі тести з англійської та української були легкими, але було кілька запитань „із зірочкою“, скажімо так. Щоби дати правильну відповідь, змушений був сидіти й добре аналізувати», — продовжує він.

Поки що Андрій ще не визначився, куди конкретно хоче поступати та на яку спеціальність. Попередньо — сфера IT в одному зі столичних ВНЗ.

Заслужений вчитель України, який викладає математику в ліцеї «Інтелект», Олександр Миронець про своїх учнів каже як про сильних, дисциплінованих та здібних дітей. Кожному з них учителі, які паралельно викладають в КПІ ім. Сікорського, дають таку базу, з якою вони стовідсотково пройдуть в будь-який університет.

За словами вчителя, Аліна та Андрій на уроках математики були досить активними й не мали проблем з предметом. Фото: Борис Корпусенко

«Як підготувати дітей для вступу до ВНЗ — це для нас не проблема. Роками діти проходять на порядок важче тести, аніж у НМТ, та пропрацьовують свої помилки. І якщо подивитись на рейтинги ліцеїв за результати зовнішнього незалежного оцінювання, то побачите, що від 2016 року ліцей „Інтелект“ — це найкращий навчальний заклад України по балах ЗНО», — говорить Олександр Миронець.

За словами вчителя, Аліна та Андрій на уроках математики були досить активними й не мали проблем з предметом. Їхні бали за контрольні варіювались від 10 до 12. У знаннях дітей Олександр не сумнівався. Утім перед складанням тестів наголошував, аби ті не поспішали, не хвилювались та вдумливо опрацьовували кожне запитання.

МАКСИМ МОРМІЛЬ, ЛІЦЕЙ «НАУКОВА ЗМІНА»

Порівнюючи з учнями попереднього ліцею, Максим єдиний хто у своєму навчальному закладі склав три мультипредметних тести на максимальні 600 балів. Також цього року він закінчив ліцей із золотою медаллю.

На іспити з НМТ хлопець обрав математику, українську та англійські мови. Перші два предмети Максим добре знав завдяки базі, яку йому дали в ліцеї. Англійську ж учень з першого класу вчить додатково з репетитором.

Максим Морміль. Фото: Борис Корпусенко

«Щоби перевірити свої знання перед НМТ я проходив в інтернеті тести за минулі роки для 11 класу. Плюс, в ліцеї нам давали схожі тести на перевірку своїх знань. Тоді показники були нижчими у порівнянні з фінальними 600 балами. Думаю, так виходило, бо я не концентрувався й розумів, що це така собі чернетка», — розповідає школяр.

Максим вважає, що тести легкими не були: над деякими питаннями треба було довше подумати, порівняти всі варіанти та обрати найкращий.

«Відверто, я був впевнений, що на 200 балів здам лише математику. Інші — були під питанням. Проте, коли отримав результати, — приємно здивувався та порадував батьків», — згадує учень.

Наразі хлопець розглядає варіант вступу у Києво-Могилянську академію. Здобуватиме фах програміста.

Вчитель Максима з математики, Сергій Пафик, журналістці каже, що впродовж навчальних років його учень завжди був уважним та старанним.

Максим та його вчитель з математики Сергій Пафик. Фото: Борис Корпусенко

«Він завжди мав високі бали за контрольні роботи. А у табелі з алгебри має 12 балів, з геометрії — 11. До того ж цьогоріч Максим брав участь в олімпіаді з математики й по Києву зайняв третє місце. Коли прийшов час здавати НМТ — сумнівів щодо Максима в мене не було», — зазначив вчитель.

Даша ГРИШИНА, фото Бориса КОРПУСЕНКА, «Вечірній Київ»