Метро на Виноградар: у вересні розпочнуть роботи за оновленим проєктом

Тунель на… Виноградар. Фото: Олексій Самсонов
Тунель на… Виноградар. Фото: Олексій Самсонов

Керівник столичної підземки розповів про поновлене будівництво, вагони метро та зручності для тих, хто переховується в підземці під час повітряних тривог.

Нині завершуються торги на придбання за кошти ЄБРР 50 вагонів для столичного метрополітену. Столиця вже має 821 вагон, які забезпечували до повномасштабного вторгнення росії перевезення 1,5 мільйона пасажирів на добу.

Про це у програмі «Київ 24» говорив директор КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський.

Віктор Брагінський

«Недавно столиця отримала з Варшави допомогу у вигляді метровагонів-донорів для ремонту нашого рухомого складу, частину з яких використаємо на рейсах після модернізації», — повідомив Брагінський.

Особлива тема для метрополітену, як замовника будівництва — спорудження метро на Виноградар. Щодо продовження цього будівництва, керівник столичного метрополітену пояснив, що у лютому минулого року підрядна організація, залучена до зведення гілки метро, оголосила про замороження робіт через повномасштабне вторгнення росії.

На початку 2023 року роботи на об’єкті поновили, в першу чергу — на спорудженні відкритих ділянок прогонів між майбутніми станціями, адже там впритул йде житлове будівництво.

Брагінський наголосив, що на початку вересня цього року стартує новий етап робіт.

«Паралельно з відновленням робіт, проходив процес коригування проєктної документації для метро на Виноградар під сучасні вимоги тому, що вона створювалася у 2017 році. Орієнтовно з вересня на будівництві візьмуться до роботи по оновленій документації. Завдання стоїть до кінця 2024 року побудувати дві станції метро на Виноградар, і в I кварталі 2025 року виконати пусконалагоджувальні роботи, щоби запустити рух поїздів», — пояснив Віктор Брагінський.

Він підкреслив, що нині КП «Київський метрополітен» як замовник докладає всіх зусиль, щоби це завдання було виконано. Проте, під час повітряних тривог метробудівці мають бути в укриттях, а не на об’єкті. Звідси — уповільнення темпу робіт.

Щодо спорудження лінії метро на Троєщину, то Брагінський повідомив: аби розпочинати спорудження лінії потрібно мати проєктну документацію, яка б відповідала сучасним реаліям, а не реаліям 1996 року. Бюджетом міста на цей рік таких видатків не передбачено.

«Метро буде розвиватися. Місту дуже потрібна 4 лінія метро і разом з нею 3 нові пересадкові вузли, щоби перевозити мешканців північної частини лівобережжя столиці, щоби розвантажити такі пересадкові вузли як станція „Театральна“, „Майдан Незалежності“ та інші», — наголосив очільник столичного метрополітену.

Він підкреслив, що колектив метрополітену, окрім щоденних перевезень, забезпечує безпеку киян під час повітряних тривог вдень та вночі. З початку року, за даними Брагінського, у київській підземці по ночах переховувалося понад 200 тисяч містян. Він стверджує, що ковдри, лави, стільці, каримати, видають людям на всіх станціях підземки. Ці предмети надали столиці закордонні благодійники.

«На станціях метро можна підзарядити гаджети. Наразі компанії, заряджувальні прилади яких тимчасово не працюють, мають їх відремонтувати. Щодо користування санвузлами: доступ до них вночі безперешкодний, а вдень, коли є рух поїздів — доступ припиняється, адже вони знаходяться на входах в тунелі», — пояснив Віктор Брагінський.

«Вечірній Київ» повідомляв, що столичний метрополітен отримав другу партію вагонів від Варшави. Для столичного метрополітену це відчутна підтримка: отримані вагони будуть використані як технічні донори для заміни обладнання, вузлів і деталей наявного парку вагонів метрополітену при проведенні їх технічного обслуговування та ремонту

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»