У Трапезній палаті в Лаврі пройшов коцерт пам’яті воїна Івана Кузьмінського

Вокальний ансамбль Partes у Трапезній Києво-Печерської лаври. Фото: МКІП
Вокальний ансамбль Partes у Трапезній Києво-Печерської лаври. Фото: МКІП

Музикою одного з найяскравіших композиторів другої половини XVII століття, музиканти вшанували пам’ять полеглого у боях Воїна Івана Кузьмінського.

Сакральне українське модерне багатоголосся — партесні концерти Миколи Дилецького у виконанні вокального ансамблю Partes відкрили нову традицію у Лаврі.

Музика, якій чотириста років, прозвучала на честь Івана Кузьмінського, Воїна полеглого в боях за Україну.

Його згадують, як унікального науковця, музикознавця-медієвіста, який пристрасно досліджував різні періоди української музичної історії.

«Саме теорія Івана лишається цінним дороговказом до найменш вивченого періоду партесної традиції — його виникнення та подальшого поширення територіями України», — розповіли перед концертом, який пройшов у Трапезній, музиканти.

Перед концертом у Трапезній згадували Івана Кузьмінського, Воїна полеглого в боях за Україну.

Так зійшлись зірки, що цього дня, 24 червня, відкрили цикл концертів, що повертають професійне українське музичне мистецтво в простір Лаври, яка є важливою частиною нашої культурної ментальності.

«Ця історія про Україну, що тернистим шляхом прямує до усвідомлення цілісності та унікальності. Ця історія про Лавру, яка запрошує почути свій український голос», — написали у Національному заповіднику Києво-Печерська лавра.

Ця історія про тих, хто стояв у джерел української професійної музичної культури XVII у сторіччі. І з сьогодення — тих, хто досліджуючи, повертали цей спадок сучасній Україні.

Після концерту ансамблю Partes.

«Наша культурна спадщина — це не тільки архітектурні шедеври світового рівня, а й надбання українських композиторів, зокрема партесного співу. Такий спадок, який росія завжди намагалась знищити, показує наскільки ми завжди були близькі з європейцями й водночас підкреслює нашу самобутність», — написав про свої враження від концерту очільник МКІП Олександр Ткаченко.

Він запевнив, що за першим концертом будуть інші й порадив стежити за анонсами Заповідника.

Лавра стає українською та відкриває двері всьому українському, щоб ми знали і памʼятали своє, те, що було у нас з давніх-давен і чим ми можемо пишатись.

Читайте також:

«У Києво-Печерській лаврі вперше прозвучала Літургія Артемія Веделя». Видатний український композитор епохи бароко був вихованцем Києво-Могилянської академії, жив і працював у Києві.

Ольга СКОТНІКОВА, «Вечірній Київ»