У Києві визначили лауреатів Міжнародного фестивалю історичного кіно
Протягом двох днів у конкурсній програмі фестивалю «Поза часом» показали 13 фільмів.
На вихідних у Київській фортеці пройшов IX Міжнародний фестиваль історичного кіно «Поза часом». Це один з небагатьох фестивалів історичного кіно в Європі. Подібні фестивалі є ще в Румунії, Франції, Бельгії та Хорватії.
Глядачам продемонстрували 15 фільмів українських та закордонних документалістів, 13з яких брали участь у конкурсі. Незмінним головою журі фестивалю є кінорежисер, сценарист, письменник і педагог Іван Канівець.
За «Кращий образ в кадрі» відзначили фільм «Кавалери» Віктора Булиги, що розповідає про епоху до 24 лютого 2022 року, за «Кращий звук» — фільм «Марія» Марії Яремчук, присвячений історії ветеранки УПА Марії Штепи.
Відзнаку за «Кращий сценарій» серед короткометражних фільмів здобула стрічка «У бомбосховищі». Сергія Шевчика про жінок України, яких об’єднала війна та пережитий біль втрат. Серед повнометражних — картина «СвітлоТіні Івана Чендея» В`ячеслава Бігуна, фільм-подорож стежками сценариста легендарного фільму «Тіні забутих предків».
За «Кращу режисура» відзнаки отримали короткометражний фільм «Єден» В`ячеслава Бігуна (про повоєнну долю закарпатської родини) та повнометражний фільм «Звичайний рашизм» Ігоря Піддубного (спроба розібратися у причинах того, що відбувається).
Кращим історичним фільмом серед короткометражок став «НепрОсті листи» Марії Яремчук — про шлях 57 тисяч листів остарбайтерів Київщини, написаних у 1940-х роках, до їх адресатів у наші дні.
Гран-прі та звання «Кращий історичний фільм» серед повнометражних фільмів отримала картина «Свобода у вогні» Євгена Афінєєвського (США-Україна). Це продовження фільму «Зима у вогні». Розповідає про Україну і українців на початку повномасштабної фази війни, починаючи з 24 лютого 2022 року. Світова прем’єра фільму відбулася на 79-му Венеціанському міжнародному кінофестивалі.
У столиці покажуть виставу, присвячену обороні Азовсталі. «Азовсталь. Голоси» — це світла історія про оборону Маріуполя, що складається із монологів про духовні цінності кожної людини. У виставі використані збірні образи захисників.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»