Світло, кохання і прощання: три фото з України стали найкращими у рейтингу The Guardian

Знаменита фотографія азовця Дмитра Козацького у рейтингу The Guardian. Фото: Д. Козацький
Знаменита фотографія азовця Дмитра Козацького у рейтингу The Guardian. Фото: Д. Козацький

Три світлини з двадцяти: українська тема — серед найкращих фото авторитетного британського видання The Guardian.

Українські автори та їх світлини не лише відкривають справжнє обличчя війни всі 310 днів з початку російського широкомасштабного вторгнення, а й перемагають на провідних фотоконкурсах світу.

Три фотографії з України увійшли до рейтингу найкращих за версією британського видання The Guardian. Їх оприлюднили на сайті видання.

Одне з світлин — робота захисника «Азовсталі» Дмитра «Ореста» Козацького. Це миттєвість у бункері, яку «впіймав» фотокор (на головній. Ред). У суцільній темряві підземелля, у промені світла, яке ніби пробиває товщу землі та бетону, стоїть український військовий. Ця задокументована миттєвість сприймається, як сакральна. Світлину Дмитро Козацький він зробив 16 травня на металургійному комбінаті «Азовсталь» у Маріуполі.

«Під час багатомісячної облоги міста загинули тисячі людей, місто майже повністю знищили. На „Азовсталі“ трималися останні осередки опору Маріуполя. У тунелях і складах заводу разом ховалися військові та сотні мирних жителів», — розповідає своїм читачам The Guardian.

Наступного дня після зйомки фото, 17 травня, українські військові вийшли з «Азовсталі». Дмитра Козацького та 214 захисників Маріуполя звільнили з російського полону під час обміну у вересні.

Серед найкращих за версією видання і світлина харківського фотографа Сергія Бобока, зроблена для AFP. На ній — тиендітна наречена у весільній сукні, у вінку та з букетом квітів ті її коханий. Це — волонтери Анастасія Грачова та Антон Соколов, які святкують весілля на руїнах міста.

Фото Сергія Бобока з Харкова, яке увійшо у рейтинг найкращих за рік від The Guardian.

«Це фото про кохання — наше бажання бути поруч у часи небезпеки. Я раз за разом бачив це в Харкові: батьки ховали дітей від бомбардувань; сусіди допомагали одне одному; лікар два тижні жив у лікарні, щоб допомогти якомога більшій кількості постраждалих. Але це також світлина про стійкість і незламність харків’ян, попри смерть, руйнування та величезні втрати», — розповів Сергій Бобок для The Guardian.

У добірці є також фото американця Сальвана Джорджеса для The Washington Post, яке він зробив в Україні 5 березня. Подружжя, яке прощається на залізничному вокзалі в Одесі.

«Я йшов по перону, коли побачив світло з вікна. Там був чоловік, який емоційно прощався з жінкою. Я відклав камеру. Це може бути їхнє останнє прощання: я не маю права його переривати. Але чоловік кивнув, тож я почав фотографувати. Я помітив, що плачу за камерою. Коли потяг рушив, чоловік ішов за ним вздовж платформи. Коли він не встигав, повернувся до мене зі сльозами на очах. Ми стояли разом мовчки», — розповів фотограф.

Фото американця Сальвана Джорджеса для The Washington Post, про прощання подружжя у Одесі: одне з рейтингу найкращих за версією The Guardian.

Усього до рейтингу The Guardian увійшло 20 світлин.

До слова, The Guardian українця Євгена Малолєтку, який зустрів війну у Маріуполі і зробив світлини, що вразили світ через страждання українців та задокументували російські воєнні злочини, фотографом року.

«Очі «Азовсталі» — фотограф Орест, що знімав життя захисників, написав з полону.

Фотограф-хронікер подій, що відбувались на «Азовсталі», виклав всі світлини у вільний доступ. Саме його фото і відео з металургійного комбінату, у заблокованому Маріуполі, потрапляє у світові та українські медіа.

Ольга СКОТНІКОВА, «Вечірній Київ»