У Києві погоджують нові назви для станцій Кільцевої електрички: що пропонують

Столична Кільцева електричка. Фото: Даша Гришина
Столична Кільцева електричка. Фото: Даша Гришина

Комісія з питань найменувань Київської міської ради підтримала пропозиції Укрзалізниці та громадськості щодо нових назв для станцій KyivCityExpress — Кільцевої міської електрички та Петрівського залізничного мосту.

Найближчим часом за нові назви запропонують проголосувати киянам у додатку «Київ Цифровий». Після того голосуватимуть депутати Київради у сесійній залі.

Нещодавно Укрзалізниця оголосила про намір перейменувати вісім станцій кільцевої електрички. Для цього вона запустила процес обговорення з владою столиці та киянами.

На запитання, чому процес ініціювали зараз, в Укрзалізниці розповіли, що до кінця року завершать косметичні ремонти всіх вказаних станцій, щоб змінювалася не лише форма, але й суть. Зміна назв полегшить навігацію історичними районами Києва, більш точно відповідатиме топоніміці столиці та позбавить транспортну карту міста застарілих назв радянського періоду.

1. Станцію «Рубежівська» на парк «Нивки»

Укрзалізниця пояснює, що стара назва походить від Рубежівської колонії для неповнолітніх, яку перевезли до Києва у 1884 році із с. Михайлівська Рубежівка, а закрили сто років тому. Нова назва — це про реальне географічне розташування станції і про стимул подорожувати до парку.

2. Станцію «Зеніт» на «Проспект Бандери»

Вказує на реальне географічне розташування станції, а ще стара назва, за версією залізничників, має асоціацію з пітерською командою «Зеніт» і радянськими фотоапаратами. Стара назва — від сусідства з Куренівським аеродромом у 1911-1914 роках й актуальності давно не має.

3. Станцію «Троєщина» на «Воскресенка»

4. Станцію «Троєщина-2» на «Райдужний»

Пояснюється, що назвати станції двома «Троєщинами» було практично політичним рішенням, бо Троєщину треба було сполучити з центром, а метро було глибоко в проєктуванні. Реальні назви районів розташування станцій — Воскресенка і Райдужний. Це не збиватиме з пантелику тих, кому треба саме на Троєщину, до якої організовано пересадочне сполучення трамваєм №5.

5. Станцію «Київ-Дніпровський» на парк «Перемога»

Перейменування на честь прилеглого парку дасть змогу нерегулярному пасажирові електрички зрозуміти, де саме знаходиться станція, не заглядаючи в карту.

6. Станція «Київська-Русанівка» на «Русанівка»

Запропоноване перейменування — для спрощення. Адже Русанівка апріорі тільки київська.

7. Станція «Лівий Берег» на «Березняки»

Це реальна назва найближчого району, до того ж, «Лівий Берег» часто плутають з «Лівобережна».

8. Станцію «Північна платформа станції «Київ-Пасажирський» на «Центральний вокзал»

Назва центральної станції має бути максимально зрозумілою. без компаса.

Окрема пропозиція:

«Позакласний залізничний міст через р. Дніпро на дільниці Святошин-Дарниця», який має народну назву «Петрівський міст» найменувати, як «Рибальський залізничний міст» на честь півострова Рибальський до якого він прилягає.

Під час обговорення на комісії Київради прозвучала пропозиція станцію «Зеніт» перейменувати на «Куренівка», а станцію «Київ-Дніпровський» перейменувати на «Микільська Слобідка». За нові назви кияни «найближчим часом» зможуть проголосувати в додатку «Київ Цифровий». Після цього ці назви мають затвердити депутати Київради.

До того ж, у вагонах Кільцевої електрички хочуть ввести оплату карткою. Для цього можна буде використовувати міську транспортну карту, банківську картку або NFC.

Укрзалізниця разом з київською міською владою працює над інтеграцією системи оплати проїзду в кільцевій електричці з загальною транспортною системою Києва.

До кінця грудня на більшості станції київської кільцевої електрички можна буде оплатити проїзд міською транспортною картою, банківською карткою або за допомогою NFC, приклавши картку, смартфон або годинник до турнікета на станції.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»