Відключили світло, а картка та гроші залишилися в банкоматі: що робити

Випадки знеструмлення банкоматів рідко, але трапляються. Ілюстративне фото: Борис Корпусенко
Випадки знеструмлення банкоматів рідко, але трапляються. Ілюстративне фото: Борис Корпусенко

Також трапляються ситуації, коли знеструмлюються банківські термінали.

Останнім часом у Києві (та й в інших регіонах України) почастішали наступні ситуації. Людина прийшла до терміналу, щоб переказати комусь гроші, половину суми вже внесла. І тут — відключили світло.

Також відомі випадки, що відключається електроенергія у той момент, коли клієнт вже увів пін-код і відбувається відрахування готівки. У такому випадку може бути списана сума, а гроші банкомат не видасть. Також через відсутність живлення у банкоматі може залишитися карточка.

Карточка може залишитися у банкоматі. Ілюстративне фото: Ольга Косова

ЩО РОБИТИ

Алгоритм дій пояснили у ПриватБанку.

«Відразу ж зателефонуйте на гарячу лінію 3700 і подайте заявку на повернення коштів. Повідомте номер терміналу, його адресу, внесену суму і приблизний час проведення операції. Коли заявка буде опрацьована і гроші в терміналі перерахують, недоотримані кошти повернуть вам на карту», — така інструкція з’явилася на сайті Мінреінтеграції.

При невдалій операції з банкоматом потрібно звонити на «гарячу лінію» свого банку. Там детально розкажуть, що слід зробити. Але необхідно назвати адресу, де знаходиться цей банкомат.

Також, як пояснили журналісту «Вечірнього Києва» на «гарячій лінії» Ощадбанку, якщо світло вимкнулося вже після замовлення готівки, але банкомат не встиг її видати, то найчастіше банк отримає повідомлення про невдалу операцію. Отож гроші повернуться на рахунок протягом 15 хвилин.

Але, якщо кошти все ж будуть списані з рахунку, то потрібно звернутися до відділення свого банку із заявою та оскаржити невдалу операцію. Після перевірки факту невидавання банкоматом грошей, списану суму повернуть на рахунок клієнта.

До відповідного банку необхідно звернутися і тоді, коли карточка залишилася у банкоматі. Адже може статися ситуація: після відновлення електропостачання банкомат поверне карточку й забере назад лише через 20 секунд.

Тому не виключено, що картка може потрапити до рук шахраїв. Отож важливо зателефонувати на «гарячу лінію» свого банку, щоб її заблокували. Потім потрібно звернутися до відділення, де видадуть нову картку.

Однак, як повідомили в Ощадбанку, випадки, коли знеструмлюється банкомат, трапляються рідко. Адже усі АТМ оснащені джерелом безперебійного живлення. В разі зникнення електрики вони автоматично переходять на резервне живлення. Тривалість такої роботи — від 15 до 60 хвилин.

Коли банкомат не працює, готівку можна зняти в інших місцях. Ілюстративне фото: Наталія Слінкіна

ДЕ ЗНЯТИ ГОТІВКУ, КОЛИ БАНКОМАТ НЕ ПРАЦЮЄ

Мінреінтеграції нагадує, що отримати готівку українці можуть не лише в банках та банкоматах, але й на касах магазинів, аптек та АЗС.

Для цього необхідно оплатити будь-яку покупку карткою та попросити касира зняти з неї потрібну суму готівки. Отримати можна від 500 гривень, але не більше 6 000 гривень.

Також можна зняти готівку з карти в Укрпошті та на «Новій Пошті», звернувшись до будь-якого відділення поштового оператора.

При проблемах треба телефонувати на «гарячу лінію» банку. Ілюстративне фото: Борис Корпусенко

ГАРЯЧІ ЛІНІЇ БАНКІВ

Цілодобовий телефон підтримки клієнтів ПриватБанку, а також допомога при проблемах з терміналами і банкоматами — 3700. З мобільних телефонів в межах України — безкоштовно.

Ощадбанк — будь-які питання і скарги до обслуговування клієнтів — 0-800-210-800 (безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів по території України).

Монобанк — для будь-яких скарг і питань — 0-800-205-205 (безкоштовно на території України з українських номерів).

Читайте також, НБУ пояснив, як працюватимуть система електронних платежів та банки на зимові свята.

Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»