Фахівець вкотре підтвердив, що Київ - найбільш підготовлене місто до Євробачення

Фахівець вкотре підтвердив, що Київ - найбільш підготовлене місто до Євробачення

 Київ найбільш підготовлене місто до проведення Євробачення -2017. Про це сказав мер столиці Віталій Кличко одразу ж після перемоги Джамали у Стокгольмі.  Сьогодні слова міського голови підтвердив директор управління туризму КМДА Антон Тараненко під час онлайн-конференції в  "КП Україні". Наразі у столиці обговорюються два майданчики для проведення пісенного конкурсу. Що ж до необхідної туристичної інфраструктури (готелів та аеропорту) то й у цьому Київ випереджає своїх суперників -  Дніпропетровськ та Одесу.

- Скажемо відверто, в країні є лише два майданчики, які можуть прийняти подію такого масштабу. Звичайно,  у них обох є недоліки, але з цим можна працювати. Зокрема, це Палац спорту, де відбувалося Євробачення у 2005-му. Проблема у тому, що цей майданчик не те що не змінився, а навіть застарів у порівнянні з сучасними вимогами. Крім того, це державне підприємство, і щоб робити реконструкцію потрібно здолати чимало бюрократичних перепон. Місто уже  виступило з пропозицією взяти Палац у комунальну власність і довести його до належного стану, перетворивши на сучасну арену.  Але, рішення треба приймати швидко, бо реконструкцію треба починати уже зараз. Другий варіант, який розглядається доволі серйозно - це Міжнародний виставковий центр (МВЦ)  на лівому березі.  Він підходить  по своїм технічним параметрам, і зараз йде обговорення, чи підійде цей майданчик організаторам міжнародного конкурсу, - розповів Антон Тараненко.

За попередніми підрахунками для організації конкурсу у Києві необхідно буде витратити від 20 до 30 мільйонів євро. За словами Антона Тараненка біля 6 мільйонів євро можна отримати від спонсорів і внесків учасників конкурсу, плюс кошти від спонсорів, але, все ж таки, основний інвестиційний пакет  лягає на місто.

- Києву доведеться  витратитт на підготовку  150-200 мільйонів гривень (це без врахування реновації  Палацу спорту).  А тепер давайте порахуємо скільки ми з цього матимемо: якщо ми говоримо, що до нас приїде від 20 до 30 тисяч туристів, і  якщо один турист потратить у день мінімум 100 євро, то 20 тисяч туристів в економіку міста вкладуть 2 мільйони євро.  Якщо ж вони проведуть у нас 10 днів (сам тиждень конкурсу плюс  три-чотири дні на "підготовку"), то вони залишать у місті 20 мільйоні в євро, - зазначив начальник управління.

Водночас, раніше заступник міського голови Олексій Резніков повідомив, що місто готове витратити на Євробачення 310 мільйонів гривень, з них - 170 млн. грн. на організацію заходів, а решта - на інформаційне забезпечення та створення необхідних інфраструктурних об'єктів, пов'язаних з локаціями Євробачення.  Скільки коштів повернеться після пісенного конкурсу у  міський бюджет підрахувати складніше, проте, це іміджева подія, яка є неоціненною. Особливо, якщо врахувати, що весь позитивний образ, який був нажитий після чемпіонату з футболу Євро-2012 втрачено.  Зараз Україна, і Київ, покращує туристичне реноме. Антон Тараненко взагалі вважає проведення Євробачення великим рятувальним колом  для вітчизняного туризму, який дасть величезний поштовх для розвитку інфраструктури.

- Якщо порівнювати те наскільки інші міста готові до прийому гостей, то навіть по кількості готельних місць Київ не має конкурентів. У Дніпрі - це десь 2 тисячі місць, у Одесі (враховуючи фонд регіону - це десь 6-7 тисяч), а столиця має 19 тисяч, і це не враховуючи області. Тобто з точки зору країни, саме Київ потребує найменше коштів для проведення заходу такого масштабу, - наголосив Тараненко.

В управлінні також прорахували те з якими труднощами доведеться зіткнутися під час підготовки, і загалом, залишилися задоволені. Транспортна інфраструктура в порядку, ремонти доріг йдуть повним ходом і незважаючи на Євро. Якщо говоримо про логістику, то фахівці  вже прорахували,як можна об'єднати фан-зону, яку заплановано облаштувати на Софійській площі  із МВЦ.  Трафік доцільно буде розподілити таким чином, що Міст метро, який веде до МВЦ, на час проведення конкурсу можна "віддати" для потреб конкурсу, а приватний  транспорт скеровувати на інші мости.

Також у місті буде виконана робота із встановлення інформаційних туристичних пунктів на залізничному вокзалі та аеропортах та нових інформаційних вказівників вулиць, які полегшать навігацію містом. І ще чимало "дрібниць",  які покращують візуальне сприйняття для туристів, і будуть втілюватися в життя в будь-якому випадку. Просто, якщо право прийняти Євро отримає таки Київ, то ці зміни будуть дуже швидкими.

- Для нас це унікальний проект і ми повинні ним скористатися, - наголошує пан Тараненко.

До слова, після проведення інспекції міст-претендентів на проведення у 2017 році пісенного конкурсу “Євробачення” оргкомітет досі опрацьовує подані заявки. Результати експертизи та саме місто-господар “Євробачення – 2017” обіцяють назвати до 10 серпня - далі уже відкладати просто нікуди.   

Протягом 25-28 липня члени оргкомітету, спільно з представниками Європейської Мовної Спілки – інспекторами Йоном Ола Сандом та Надьєю Буркхард, особисто відвідали усі ключові об’єкти у Києві, Одесі та Дніпрі. Отримані в рамках експертизи документи щодо стану їх будівництва та реконструкції опрацьовуються спеціалістами задля визначення строків та реальних можливостей підготуватися до проведення відомого європейського музичного конкурсу.

Міські голови кожного з міст-претендентів особисто інформували комісію щодо власного стану підготовки до Євробачення та запевнили – докладуть зусиль для гідного проведення конкурсу. При чому Віталій Кличко наголосив, що гарантує, що у Києві Євробачення-2017 проведуть на найвищому рівні. І зауважив, що у порівнянні з іншими містами Київ має набагато більше можливостей - кращу інфраструктуру та значну кількість готелів.

Нагадаємо, 27 липня на окремому позачерговому засіданні Кабінету Міністрів України було ухвалене рішення щодо надання державних фінансових гарантій організаторам конкурсу “Євробачення”. Тож українцям  треба ще тиждень потерпіти, аби дізнатися у економіка і інфраструктура якого міста отримає економічні та іміджеві бонуси від держави і спонсорів.