У Києві триває тяжба за вагони метро

У Києві триває тяжба за вагони метро

Кияни, які користуються метрополітеном, безсумнівно ж звернули увагу на те, що його потяги, хоча й незначними темпами, все ж оновлюються. Зовні їх прикрашають не лише рекламними «обклейками», а й навіть «картинами» зарубіжних художників. Як ми вже повідомляли, з 17 травня на «червону» гілку столичного метрополітену вийшов досить оригінальний потяг. Замість звичного блакитного кольору його вагони розмальовані буквально всіма кольорами веселки. Такий неординарний європейський подарунок зробив столиці до Дня Європи відомий іспанський художник-абстракціоніст Кенор Мартінес, котрий, до речі, в минулому році намалював великий мурал на проспекті Перемоги. Він працював разом із  своїм асистентом над розписом п’яти вагонів 15 днів. На малюнок було затрачено понад 350 балончиків та 60 літрів різнокольорової фарби. 

А крім зовнішнього оздоблення співробітники метрополітену своїми силами модернізують вагони, роблячи їх комфортнішими та продовжуючи термін експлуатації. Значну частину коштів на ці роботи вони використовують із цільових екологічних так званих «зелених» інвестицій - на виконання Кіотського протоколу до рамкової конвенції ООН. Зокрема, у 2012-2014 роках за рахунок цих грошей проведено комплексну модернізацію 120 вагонів на загальну суму 1,55 млрд. грн. Усі вони введені в експлуатацію й здійснюють перевезення пасажирів на Святошинсько-Броварській лінії, повідомили «Вечірці» в прес-службі метрополітену. До кінця лютого 2017 року заплановано модернізувати ще 15 вагонів – кошти на них вже передані генеральному виконавцю робіт  ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». 

Сьогодні ж на сесії депутати Київради підтримали проект звернення до Кабінету Міністрів України щодо перерозподілу коштів на модернізацію вагонів столичного метро у рамках цього проекту. «Перерозподіл коштів та спрямування 30% на модернізацію вагонів столичного метрополітену – дуже важливо для міста, адже це не тільки надасть можливість покращити наш рухомий склад, а й зекономить до 40% електроенергії», – наголосив заступник голови КМДА Ілля Сагайдак. Також відзначалося, що зараз є можливість модернізувати ще 10 вагонів метро за рахунок інших проектів, на які було передбачено кошти міждержавною угодою між Україною та Японією та які з різних причин не було реалізовано. Їх розмір складає приблизно 960,4 млн. грн.

Великою проблемою у забезпеченні столичної підземки залишається й вимога російської компанії ТОВ «Укррослізинг» щодо повернення їй 100 вагонів метро (це восьма частина всього парку столичної підземки) або виплати коштів за них – майже 2 млрд. грн. Підстави для такого безпрецедентного боргу виникли ще в 2009 році, коли київські чиновники провели тендер із закупівлі вагонів, на якому перемогла ця компанія, запропонувавши рухомий склад переважно російського виробництва, і вчасно не розрахувалися за лізинговими платежами. На підставі звернення компанії 13 травня Господарський суд Києва наклав арешт на 100 взятих у лізинг вагонів, чим фактично поставив під загрозу безперебійне функціонування транспортного сполучення міста. Тільки завдяки вчасно поданій апеляції нинішній міській владі вдалося домогтися скасування арешту вагонів і уникнути транспортного колапсу в столиці. Проте проблема досі до кінця на вирішена, оскільки вагони знову можуть бути арештовані. 

Зважаючи на гостроту цієї ситуації, мер Києва Віталій Кличко звернувся до президента Петра Порошенка та РНБО з проханням розглянути на засіданні Ради національної безпеки можливість застосування ст. 4 Закону України «Про санкції» через анексію Криму і військові дії на сході України. Крім того, він просить дати відповідні доручення Генпрокуратурі, СБУ, МВС, щоб вони активізували розслідування в рамках існуючих кримінальних проваджень та, за наявності підстав, порушили нові кримінальні провадження за вказаними фактами. Чим закінчиться це протисти стояння з російською компанією поки що передбачити важко.