Київрада скоротила видатки на транcпорт: чи збережеться пільговий проїзд

Право пільгового проїзду є у багатьох киян. Ілюстративне фото: Борис Корпусенко
Право пільгового проїзду є у багатьох киян. Ілюстративне фото: Борис Корпусенко

Воєнний стан вимагає більш раціональних бюджетних витрат. Але чи економитимуть на зарплаті транспортникам та пільговиках?

Під час повномасштабної війни столична влада відкоригувала бюджет Києва на 2022 рік та Програму економічного та соціального розвитку.

Серед інших статей витрат, які переглянули депутати Київради, відбулося й скорочення проєктів розвитку громадського транспорту на 1,2 мільярда гривень.

Зокрема, на 663,3 млн гривень зменшилося фінансування метрополітену та на 423,8 млн грн — видатки на компенсацію вартості проїзду пільгових категорій громадян.

Метро у столиці — найпопулярніший вид транспорту. Фото: Олексій Самсонов

НА ЧОМУ БУДУТЬ ЕКОНОМИТИ

Що означає згадане рішення Київради? Невже у столиці економитимуть на зарплаті транспортникам та скасують безплатний проїзд пільговикам?

На ці запитання на запит «Вечірнього Києва» відповів директор Департаменту фінансів КМДА Володимир Репік.

За його словами, скорочення видатків на фінансування метрополітену не стосується заробітної плати чи технічного обслуговування столичної підземки. Мова йде про капітальне будівництво.

«Скорочення видатків на капітальне будівництво Київського метрополітену відбулося по об’єктах, на яких роботи не здійснюються. А саме — будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станцій „Сирець“ на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі та реконструкції системи автоматичної пожежної сигналізації на об’єктах метрополітену з оснащенням системами протипожежного захисту ескалаторних комплексів станцій», — розповідає Репік.

Володимир Репік. Фото: Борис Корпусенко

Щодо зменшення витрат на компенсацію пільгового проїзду, то, як пояснив директор Департаменту фінансів, відбулося лише корегування компенсаційних витрат до очікуваної потреби. Вона обґрунтована розрахунками, здійсненими на підставі статистичної звітності про надання міським комунальним транспортом послуг з безкоштовного перевезення пасажирів.

Адже, згідно з рішенням Київради від 16 грудня 2021 року, виплати підприємствам-перевізникам за перевезення пільгових категорій пасажирів проводяться за фактично здійснені поїздки.

«Скорочення цих видатків не вплине на поточну роботу Київського метрополітену та на оплату праці його працівникам. Також всі пільги надаються у відповідності до рішень, раніше прийнятих Київрадою», — додав Репік.

Зекономлені кошти також підуть на забезпечення стабільної роботи транспорту. Фото: Олексій Самсонов

Отож, пільговики можуть не переживати. Вони й надалі користуватимуться безкоштовним проїздом у столичному транспорті. Коригується лише система компенсації підприємствам-перевізникам.

КУДИ ПІДУТЬ ВИВІЛЬНЕНІ КОШТИ

Директор Департаменту фінансів підкреслив, що вивільнені бюджетні кошти вже спрямовані на збільшення резервного фонду бюджету столиці.

Адже саме за допомогою цього фонду вирішуються нагальні питання життєдіяльності міста в умовах воєнного стану. Зокрема це стосується й забезпечення стабільної роботи громадського транспорту.

Пріоритетними напрямками під час у війни також залишається проведення опалювального сезону, виділення додаткових коштів на оновлення парку спецавтомобілів «швидкої допомоги», збільшення резервного фонду столиці, утримання шляхопроводів та вулично-дорожньої мережі, збільшення фінансування безпеки та оборони столиці.

Читайте також, у Києві можуть запровадити безкоштовний проїзд у громадському комунальному транспорті для бійців територіальної оборони ЗСУ та добровольчих формувань. Такий проєкт рішення вже зареєстрували У Київраді.

Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»