З початку року у столиці на залізничних коліях загинуло п’ятеро людей

Чоловік «скорочує» дорогу. Фото: Борис Корпусенко
Чоловік «скорочує» дорогу. Фото: Борис Корпусенко

Загалом машиністи поїздів 10 разів застосовували екстрене гальмування.

Діти знімають селфі та відео для Тік-Току, а дорослі просто неуважні і переходять там, де не можна, — це основні причини травматизму на залізничних коліях. Зокрема, у столиці.

В «Укрзалізниці» намагаються привернути увагу до порушення правил безпеки громадян на залізничному транспорті для того, аби не допустити нещасні випадки. Для переходів колії є спеціально обладнані місця, мости, настили, але люди шукають коротший шлях.

«У 2021 році у столиці було 7 випадків екстреного гальмування і 5 з них були смертельними для людей, що були на колії. Цей рік ще не закінчився, а уже зафіксовано 10 випадків екстреного гальмування та 5 смертей», — розповів «Вечірньому Києву» в.о. головного інженера Дарницької дистанції колії Олександр Чеховський.

Олександр Чеховський

Так, 17 вересня на перегоні Почайна-Борщагівка жінка намагалася перейти колію, тож машиніст поїзда вагою 356 т був вимушений застосувати екстрене гальмування, щоб не наїхати на людину. Того разу все завершилося добре.

Але є і трагічні випадки. Зокрема, першого жовтня на цьому ж перегоні, між Почайною і Борщагівкою, хлопець та дівчина вирішили зробити ефектні фото у навушниках на тлі колії. Вони не почули, як наближався поїзд, бо він там виходив якраз із повороту, тож не встигли вчасно зреагувати. Дівчину відкинуло, а 17-ти річний хлопець отримав удар і відкриту черепно-мозкову травму.

Залізничники проводили щодо цього випадку і своє розслідування. Зараз хлопець перебуває в комі, і лікарі не давали жодних прогнозів щодо його майбутнього.

Інфографіка Укрзалізниці

Один із найприкріших випадків, про який розповів Олександр Чеховський, трапився з 14-річним хлопцем, який захотів ефектне відео — вирішив проїхатися «зачепером» позаду електрички. Отримав серйозне ураження струмом — 60% тіла, правда вижив…

До слова, поки тривають слідчі дії на місці таких випадків, поліцейські не дозволяють відправляти поїзди і рух зупиняється на 4-5 годин. Декілька років тому «Укрзалізниця» домовилася з поліцією про те, що знайдуть алгоритм, що дозволить швидше відновлювати рух. Проте, його і досі нема.

Чи не найпроблемнішим залізничники вважають ділянку колії на Русанівці. Минулого року там фіксували два випадки екстреного гальмування, а цього року один — 18-річний юнак переходив колію у навушниках, машиніст подавав сигнали, але хлопець не чув і отримав смертельну травму.

«На платформі є банер, що у цьому місці не можна переходити, але люди не зважають. Зрештою вирішили зробити там паркан, щоб взагалі не було спокуси скоротити шлях. Проте треба розуміти, що у Києві дуже велика залізнична мережа, і неможливо всюди ставити огородження, тому просимо киян дотримуватися правил безпеки на залізничному транспорті», — підкреслює Олександр Чеховський.

Він наголошує, що навіть коли машиніст бачить на колії людей і сигналить, сам гальмівний шлях поїзда може бути і 800 метрів — багатотоннажний склад неможливо моментально зупинити. Тож необхідно людям нагадувати, що про свою безпеку на колії вони повинні дбати самі.

До речі, залізничники активно проводять роз’яснювальну роботу — приходять у садочки і школи. Для менших діток правила поведінки розказують аніматори, а для старших показують навчальні відео.

Станцію «Київська Русанівка», яка не функціонувала з 2011 року, знову відкрили навесні цього року.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»