Станція метро «Хрещатик» під час повітряної тривоги працює як укриття

Біля станції «Хрещатик» завжди багатолюдно. Фото: Борис Корпусенко
Біля станції «Хрещатик» завжди багатолюдно. Фото: Борис Корпусенко

У Київському метрополітені нагадали про режим роботи підприємства у воєнний час.

Починаючи з 24 лютого київська підземка стала справжнім прихистком для тисяч киян. У перший місяць війни на станціях перебувало до 20 тисяч людей.

У середині квітня метрополітен повернувся до своєї головної функції — транспортної і почав перевозити пасажирів. Через запровадження комендантської години зараз підземка перевозить за дещо іншим, ніж у мирний час графіком, а вночі переходить у режим роботи, як укриття.

Кияни, які думають, що небезпека місту з боку окупантів, не така серйозна, як була у лютому-березні, регулярно «засипають» підземку зверненнями з проханням відновити роботу низки станцій та, зокрема, пересадочного вузла між станціями «Хрещатик» та «Майдан Незалежності».

«На сьогодні ми працюємо в умовах воєнного стану та забезпечуємо на цей період певні виконавчі функції. Військовими, працівниками поліції та органами міської влади вживаються заходи для забезпечення безпеки громадян. Серед переліку цих заходів є і зачинення для входу пасажирів станцій „Гідропарк“, „Дніпро“, „Хрещатик“, „Майдан Незалежності“ та пересадочного вузла між станціями „Хрещатик“ та „Майдан Незалежності“», — пояснив «Вечірньому Києву» начальник управління стратегічних комунікацій Дмитро Пінчук.

Метро працює цілодобово, як укриття під час повітряної тривоги, крім наземної частини червоної лінії, а саме від станції «Дніпро» до станції «Лісова». Водночас станція метро «Хрещатик» під час повітряної тривоги відкривається для киян саме як укриття і всім бажаючим можна там перебувати протягом всього періоду дії повітряної тривоги. Але відкривається тільки з вулиці Хрещатик.

Станція «Майдан Незалежності» зараз зачинена. Фото: Оля Косова

До слова, як тільки надходить сигнал «Повітряна тривога» змінюється режим роботи ліній. Червона гілка працює на відрізку станція метро «Академмістечко» — «Арсенальна», а зелена від «Сирецької» до «Видубичів» та «Осокорки» — «Червоний хутір». Інформацію про це повідомляють на станціях через систему гучномовного оповіщення, яка розміщена у вестибюлях, на ескалаторах, на платформах станцій та у самих вагонах.

До слова, у метрополітені проаналізували, що виходячи з фактичного пасажиропотоку, діючі пересадочні вузли між станціями «Театральна» і «Золоті ворота» та «Палац спорту» і «Площа Льва Толстого» забезпечують безпечне перевезення пасажирів.

Звичайно, киянам було б зручніше мати і третій, звичний, пересадочний вузол між «Майданом Незалежності» та «Хрещатиком». Проте, треба зважати на реалії воєнного часу.

Водночас зараз ці станції використовують як безпечне місце для проведення різних масових заходів. Зокрема нещодавно дитяча скаутська організація «Пласт» проводила там відкриття свого нового року. Також на платформі «Майдан Незалежності» вручали статуетки переможцям міського конкурсу «ТОП-100».

Пам’ятні статуетки переможцям конкурсу «ТОП-100» вручали на станції метро «Майдан Незалежності». Фото: Борис Корпусенко

Нагадаємо, що коли кияни серед ночі, під час повітряної тривоги, захочуть потрапити на станції, то їм необхідно мати при собі документи. Слід зважати, що двері деяких станцій закриті — необхідно дзвонити черговому, який виходить і впускає усіх в укриття. Водночас прохід на станції для укриття забезпечують правоохоронці.

Зараз, у час війни, Київський метрополітен щотижня перевозить понад три мільйони людей.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»