Голова путіна замість щита: у Києві відкрилася виставка про Батьківщину-мати

Експонат виставки. Фото: Міністерство культури та інформаційної політики.
Експонат виставки. Фото: Міністерство культури та інформаційної політики.

З перших днів війни українські митці не раз зверталися до образу «Батьківщини-матері» як до знака спротиву.

До Дня Незалежності у Національному музеї історії України у Другій світовій війні відкрився проєкт «Батьківщина-мати. Переозначення». Виставка присвячена трансформації образу монумента у свідомості та сприйманні українського суспільства.

Органіатори пояснюють, що патріотичний, часом сатиричний, контент постійно з’являвся в цифровому просторі і став мотиваційним до опору та підтримки збройної боротьби проти окупанта. Відвідувачі бачать зображення з електронних пристроїв, так само, як всі їх побачили уперше з діджиталізованих носіїв, коли у перші дні та місяці ворожого нападу невпинно читали стрічки новинних ресурсів та соцмереж.

Виставку у день відкриття відвідав міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко і порадив всім охочим теж сюди завітати.

«Думаю тепер, що можливо поспішили з рішенням заміни герба СРСР на тризуб на „Батьківщини-матері“. Є не менш цікаві варіанти», — зазначив міністр.

Міністр культури Олександр Ткаченко на виставці.

Зокрема, найбільш визначальною для художників і контентмейкерів стала орієнтація скульптури на Москву, а меч та щит у її руках перетворилися на дієву антирашистську зброю.

Розклад роботи: вт — нд — від 10:00 до 19:00, каса — до 18:30, пн — вихідний.
Адреса: Нижня Московська брама, Музей війни (Лаврська, 27).
Вхідна плата: дорослі — 50 грн, студенти і школярі — 30 грн.

Нагадаємо, що раніше оголосили підсумки опитування в додатку «Дія» щодо зміни символіки на монументі Батьківщини-матері. Це опитування стало другим за залученістю опитуванням в Дії, в якому взяли участь близько 780 тисяч людей.

85% проголосували за заміну гербу СРСР на тризуб. 9% підтримали пропозицію зняти герб СРСР, а 6% згодні залишити все, як є.

Ольга КОСОВА, «Вечірній Київ»