Галерея на Пушкінській представляє спільний артпроєкт сучасних митців
Шанувальники мистецтва мають змогу познайомитися з творчістю різних за стилем та жанром художників: Марини Біндіч та Василя Бедея.
У центрі сучасного мистецтва «Білий світ» триває виставковий проєкт «Уламки».
«Нині таке просте і загальне слово — уламки — може сприйматися чутливо і навіть болюче. Адже щодня ми чуємо про чисельні руйнування та постраждалих, і кількість уламків лише збільшується, заповнює весь візуальний та медійний простір. Проте думка про уламки може стосуватися не лише незворотної шкоди. Вона може бути й про фрагменти реальності, що мають потенціал до відтворення і складання у повну картину, у цілісну історію…», — розповідають куратори експозиції з ЦСМ «Білий світ».
На думку організаторів, виставка презентує творчість Марини Біндіч та Василя Бедея, чия зустріч могла й не статися. Обидва митці належать до різних поколінь та творчих спільнот, у своїй творчості використовують інакшу художню мову та засоби виразності.
Проте, «Білий світ» вирішив провести творчий експеримент, об’єднавши в одній мистецькій залі мистецтво двох несхожих між собою, але непересічних особистостей.
В експозиції «Уламки» Марина Біндіч представила декілька серій робіт, зокрема «Порцеляна» і «Папір». Певну ідею художниця може послідовно втілювати у серії робіт впродовж років. Вона терпляче, пильно та дбайливо вдивляється у елементи дійсності, відокремлює їх від навколишнього шуму і представляє глядачеві їхні зображення для нового знайомства — справжнього, вдумливого і глибокого.
«Картини Марини Біндіч вражають деталізацією та якістю обробки зображення, що поєднуються ефектів реалістичності та нереальності водночас. Вона вважає, що реалістично зображений об’єкт міцно тримається за площину основи, надійно „сідає“ на поверхню малюнка», — зауважують мистецтвознавці з ЦСМ «Білий світ».
Серед робіт художниці присутні твори живопису та фотографічні автопортрети, що вражають вивіреністю композиції. За словами авторки такі роботи для неї є своєрідним процесом самопізнання.
Медитативне та уважне спостереження стосується не тільки об’єктів навколишньої реальності, а й власних станів, властивостей, і, зрештою, внутрішнього єства мисткині.
Цікавою та оригінальною є серія автопортретів «Весна», що відображає відносини авторки з природою.
У своїй практиці мисткиня слідує за невловним враженням нерукотворності, загадковості, таємниці. Для створення потрібного ефекту вона щоразу інтуїтивно підбирає і поєднує різні матеріали. Найчастіше працює з аквареллю, олією, акрилом, кульковими ручками на папері чи ДВП.
Творче кредо Василя Бедея формувалося з глибокого дитинства. Зростаючи в мальовничому Закарпатті, майбутній митець увібрав у себе глибинну естетику побуту та культури карпатського краю. Ще в студентські роки Василь захопився колекціонуванням виробів народного вжитку; згодом його пристрасть перетворилася у потужну колекцію.
Василь Бедей, знаний у мистецьких колах як дизайнер, однак він активно працює також в галузі образотворчого мистецтва, використовуючи у своїх роботах свіже та оригінальне трактування форми та змісту речей.
У своїй творчості митець часто поєднує елементи старовини з модерновими тенденціями, констатуючи таким чином глибинний зв’язок минулого з сучасністю.
Виставка «Уламки» Марини Біндіч та Василя Бендея
Коли: до 14 серпня
Де: Київ, вул. Пушкінська, 21а
Розклад роботи галереї: ср-нд — 11:00-19:00; пн-вт — вихідні.
Вхід вільний
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»