У Києві для безпеки пасажирів на центральному вокзалі посилили контроль на вхід

Він націлений на виявлення вибухонебезпечних речовин, зброї та набоїв.
З сьогоднішнього дня на вокзалі для підвищення безпеки пасажирів встановили комплексну систему огляду. Вона включає в себе 2 стаціонарні металошукачі («рамка»), 4 рентгено-телевізійні інтроскопи, ручні металодетектори, мобільну рентгено-телевізійну установку.

«Це тільки черговий крок по посиленню безпеки на наших вокзалах та в поїздах. Ми будемо і далі продовжувати робити все, щоб наші вокзали і поїзди залишались зоною посиленої безпеки», — пояснив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін. — Ми зуміли забезпечити безпеку наших пасажирів в перші 100 днів війни. І зробимо все, щоб цей стандарт в наших пасажирських перевезеннях був і надалі».


За його словами, до роботи залучили команду і техніку міжнародного аеропорта Бориспіль під керівництвом Олексія Дубревського.
Планується, що середній час очікування в черзі має складати до 3-х хвилин. А в пікові години — не більше 10 хвилин.

Учора пасажири скаржилися на великі черги —довелося стояти 40 хвилин. В «Укрзалізниці» зазначають, що це виняток, але про всяк випадок рекомендують приходити на потяг заздалегідь.
Детальніше про нову систему розповів керівник з комунікацій та маркетингу пасажирського напрямку Укрзалізниці Олександр Шевченко.
Чому зараз?
Евакуаційний трафік стабілізувався, можемо прогнозовано підходити до потоку і не затримувати рух. Ну і не перехрещуємось, коли грім вже грянув, а реагуємо на ті сигнали, що вже є — до цього часу рятували уважність залізничників та реакція правоохоронців, тепер на допомогу приходять технології.
Що перевіряють?
Багаж і кишені — можна не знімати ремені, годинники, прикраси, взуття і т.п.
«Червоний» список спрощено, обмежень щодо літражу води, наприклад, ніяких немає. Але з вибухівкою, займистими, ріжущими та зброєю, звісно, зась.
Хто перевіряє?
Сертифіковані спеціалісти аеропорту Бориспіль і песик Герда.
Наскільки це сповільнить посадку та висадку?
Висадку — ні на скільки, контроль тільки вхідний.
Посадку — на 10 хвилин максимум. Стюарди слідкують за чергою, в годину пік ручний контроль, спізнень ще не було і не планується. Але прибувати за 5 хвилин до рейсу не треба, не ті часи.
До речі, на Південному за весь період тестування найдовша черга була 3 хвилини, тому базова рекомендація — заходити там, де менший трафік.
Що робити під час тривоги?
Прямувати до сховищ: метро Вокзальна, західний та східний підземні переходи, перехід під площею Кірпи і підвальне сховище всередині вокзалу поруч з багажною секцією. Переходи зарежимлені для посадки пасажирів і відчиняються суто для висадки або прихистку під час тривоги.
Чи зарежимлено весь контур?
Вокзал має кілька напівтаємних проходів — там тепер патруль і камери.
Що пасажири отримають з цього?
Безпечніший вокзал — за вчора (і це в тестовому режимі!) знайшли 20 одиниць зброї, її зараз забагато на кожному розі, треба наводити порядок. До того ж, всі хотіли вокзал без випадкових людей і незрозумілих валіз. У виборі між швидкістю посадки і безпекою знаходження на вокзалі обрали останнє, головна задача стюардів найближчими днями — не допустити скупчень на вході, бо це нівелює сенс проєкту.
Нагадаємо, метою агресора в Києві є об’єкти критичної інфраструктури столиці, зокрема «Укрзалізниці». Так, 5 червня росія нанесла ракетні удари по Дарницькому вагоноремонтному заводу. Декілька його цехів не підлягають ремонту.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»