Скільки сезонів можна проїздити на одному комплекті шин?

Як часто міняти шини, якщо мало їздили, підкажуть фахівці
Як часто міняти шини, якщо мало їздили, підкажуть фахівці

Важливою умовою безпроблемної їзди на автомобілі у будь-яку пору року є його забезпечення якісною гумою. Особливою популярністю в автомобілістів користуються автомобільні шини Efficientgrip Performance, представлені у великому асортименті в спеціалізованому інтернет-магазині «Шини та Диски».

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ШИНИ ОСТАТОЧНО ЗНОШЕНІ І ЇХ ПОРА МІНЯТИ

Існує два прості способи, що стосуються залишкової глибини протектора, експлуатації, що залишилася після певного терміну, або кількості кілометрів, яку склав пробіг транспортного засобу на одному комплекті шин. Перший показник для літньої гуми складає мінімум 1,6 мм, для зимової — 4 міліметри. Норма проїзду для літньої гуми до її повного зносу орієнтовно складає 40-70 тисяч кілометрів. Все залежить від:

  • характеристик автомобіля;
  • умов експлуатації МС;
  • манери водіння.

Звичайна така відстань авто долає за два-три сезони. Але слід мати на увазі, що під зносом мається на увазі не лише «облисіння» коліс, а і порушення зчеплення між елементами гумової суміші, погіршення міцності каркаса. Коротко кажучи, після 2-3 років експлуатації шин їх потрібно змінювати на нові.

Якщо сталося ушкодження однієї з шин, що не підлягає усуненню, змінювати необхідно якщо і не усі чотири вироби, то хоч би на двох колесах. Причому незалежно від типу приводу, нову гуму встановлюють на передню вісь. Назад ставлять кращі з трьох неушкоджених і таких, що не вичерпали свій термін придатності.

ЯК ЧАСТО МІНЯТИ ШИНИ, ЯКЩО МАЛО ЇЗДИТИ?

Є категорія автомобілістів, які на своєму автомобілі за рік проїжджають усього пару-трійку тисяч кілометрів. Решту часу автомобіль перебуває в гаражі. Виникає закономірне питання, як бути з шинами такого ТЗ. Навіть мінімальне використання машини за її прямим призначенням не є приводом вважати, що її гума не вимагає заміни упродовж десятків років.

Відповідно до вимог ДСТУ в Україні термін експлуатації шин, використовуваних на легкових авто, не повинен перевищувати 5 років. Відлік ведеться з дати їх виготовлення. Деякі компанії-виготівники вказують 10-річний термін. Тому тим, хто використовує автомобіль по мінімуму, фахівці рекомендують брати в якості орієнтиру максимум десять років. Зазвичай дата виготовлення гумового виробу вказується на боковині у вигляді чотирьох цифр. Перші дві — це тиждень, другі — рік.

ЯК ПОДОВЖИТИ ТЕРМІН СЛУЖБИ ШИН?

Для цього фахівці пропонують декілька способів. Перший з них полягає в дбайливій експлуатації виробів і правильному їх зберіганні в період міжсезоння. Необхідно:

  • не допускати попадання на невживані наразі шини променів сонця;
  • якщо вироби залишаються на дисках, їх потрібно укладати стопкою один на одного, а якщо без — встановлювати у вертикальному положенні.

Перед встановленням шин потрібно їх перевірити на предмет відсутності тріщин в протекторі й боковинах. Виріб по виду не повинен перетворюватися на пластмасу, що спеклася, через пересихання, а залишатися гумою. Друга порада — час від часу переставляти гуму на автомобілі так, як це рекомендує виробник в інструкції, що додається.

СКІЛЬКИ СЛУЖАТЬ ЗИМОВІ ШИНИ?

Термін функціонування зимової гуми коротший, ніж літньої. Загальна висота нового виробу складає 7-8 сантиметрів, а робоча — близько 3-4. Зимова шина підлягає заміні відразу ж після того, як зносилася бігова доріжка. При такому рівні зносу не допоможуть ні шиповки, ні «липучки». Щоб зносити зимову гуму, досить проїхати максимум 30 тисяч км. Після такого пробігу її ще можна деякий час використовувати в якості шин для літа. Але з-за недостатнього зчеплення з дорожнім покриттям можуть виникнути проблеми під час гальмування і різких поворотів на великій швидкості.

З усього сказаного вище можна зробити висновок, що, якщо навіть глибина протектора не зменшилася до критичного стану (1.6 міліметрів для літньої й 4 для зимової гуми), шини потрібно міняти через 10 років після їх випуску. Вироби підлягають заміні також у разі ушкодження, яке не підлягає ремонту або розтріскування їх гумового шару.

Леонід РУДЕНКО