Трамваї з Польщі: за і проти

 Трамваї з Польщі: за і проти

Загальна вартість договору, в рамках якого поляки мають поставити Києву десять трамваїв, має бути 287 мільйонів гривень. Трисекційні вагони моделі Pesa 71-414К «Фокстрот» завдовжки 26 метрів, мають низьку підлогу і пристосовані до перевезень маломобільних груп населення. У Києві трамваї очікують до кінця року.

Олександр Кава, екс- заступник міністра інфраструктури:  Придбання нових сучасних трамваїв із низьким рівнем підлоги – це однозначно плюс для Києва. За роки незалежності керівники міста не приділяли достатньої уваги оновленню трамвайного парку, і досі його основу складають «Татра Т3», розроблені й виготовлені у Чехословаччині ще 1960 року. Нині в місті є лише чотири вагони, що мають низьку підлогу по всій довжині салону, а через поганий стан колій у Києві дуже мало маршрутів для руху сучасних низькопідлогових трамваїв. Насамперед використовувати польські вагони можна на правобережній та лівобережній лініях швидкісного трамвая – оскільки тут є відповідні платформи, пасажири можуть одразу заходити в салон, що прискорить посадку- висадку, скоротить час зупинки та підвищить середню швидкість руху. Хоча очевидним недоліком Pesa «Фокстрот» для правобережної лінії швидкісного трамвая є недостатня пасажиромісткість – один вагон може перевозити до 250 людей, а це замало. У середньостроковій перспективі Києву для правобережної лінії необхідно купувати трамваї з довжиною кузова 42-46 метрів.

 Костянтин Тихомиров, співтовариство «Транспорт Києва»:  Закупівля цих вагонів – невдале рішення, адже їх місткість для правобережної швидкісної лінії недостатня, а використання на інших лініях практично неможливе через зношеність колій. Якщо звичні вагони «Татра Т-3» ще можуть на них використовуватися, то новітні низькопідлогові матимуть чимало проблем, можливі часті сходження з рейок. Якщо обирати, на що використати кошти, виділені на трамвайну інфраструктуру, то це, насамперед, має бути реконструкція колій. Вартість 10 вагонів Pesa 71-414К «Фокстрот» приблизно дорівнює реконструкції ліній по вулиці Глибочицькій і на Подолі. Отже, краще міській владі спочатку підготувати колії для безпечного використання сучасних вагонів, а вже потім вибрати єдину для Києва платформу вагона і почати планові закупівлі для оновленої мережі.