Як у Києві дистанційно відкрити е-лікарняний і консультуватися під час хвороби

Е-лікарняні позитивно оцінюють сімейні лікарі Києва. Фото: Борис Корпусенко
Е-лікарняні позитивно оцінюють сімейні лікарі Києва. Фото: Борис Корпусенко

У період одночасного розповсюдження штаму Омікрон та сезонного грипу, використання е-лікарняних медики та пацієнти оцінюють позитивно

Е-лікарняні прийшли на заміну паперовим з 1 жовтня минулого року. Якраз у цей період в Україні почав поширюватись новий штам COVID-19 Омікрон. Швидке зараження викликало різке збільшення хворих. Саме можливість дистанційного спілкування, яку дає е-лікарняний, а також швидкість у його використанні, зняли напругу у роботі сімейних лікарів та зменшили контакти між хворими і здоровими людьми.

У коментарі для «Вечірнього Києва» Ольга Ніколаєнко, заступниця директора з експертизи тимчасової непрацездатності КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Шевченківського району столиці, акцентувала увагу на зменшенні контактів між потенційно хворими.

Фахівчиня так описує алгоритм користування е-лікарняним: «Пацієнт, що відчув симптоми застуди, дзвонить сімейному лікарю та описує свій стан. Далі є два варіанти: хворий робить швидкий тест та надсилає його результати лікарю, або йде до поліклініки і робить тест там. Лікар відкриває Е-лікарняний. Система швидка і всі параметри зберігаються у електронному вигляді на порталі Пенсійного фонду України».

Е-ЛІКАРНЯНИЙ: НА ЩО ВАРТО ЗВЕРНУТИ УВАГУ

Пацієнту не треба йти до лікаря та сидіти у черзі. Якщо хворий робить тест самотужки — він платить за нього від 150 до 600 грн, купуючи в аптеці. Якщо ж людина вирішує все-таки робити тест у поліклініці — ця процедура безкоштовна.

«При штамі Омікрон, лікарняний відкривають на 5 днів, коли перебіг хвороби легкий. Якщо людині стає гірше — то цей термін вже довший — 10, або 14 діб. Тоді пацієнту потрібен особистий прийом у лікаря», — розповіла Ольга Ніколаєнко «Вечірньому Києву».

Варто пам’ятати, що у випадку відкриття е-лікарняного, зокрема, й через дистанційне звернення, пацієнт має отримати відповідне смс-сповіщення.

Якщо воно не надійшло, перевірте на сайті Пенсійного Фонду України (Портал електронних послуг), чи стоїть позначка біля пункту «Надаю згоду на отримання sms-повідомлень від ПФУ на номер мого мобільного телефону».

Коли самопочуття покращилось — людина знов дзвонить сімейному лікарю — і той, за результатами остаточного тесту на антиген вже закриває лікарняний.

Роботодавець бачить е-лікарняний на порталі ПФУ.

СІМЕЙНІ ЛІКАРІ ПРО ОСОБЛИВОСТІ Е-ЛІКАРНЯНОГО

Інформація про пацієнта завантажується автоматично, а е-лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності буде закрито.

У коментарі «Вечірньому Києву» сімейний лікар КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» Шевченківського району м.Києва Світлана Форіс зауважує, що для безпомилкової роботи з е-лікарняними треба якісний безперебійний інтернет.

«У мене особисто було два випадки, коли „зникло“ два лікарняних. Як це сталось? Зависла система, з’явилось вікно „оновити“. А далі, після операції оновлення, очевидно, документ не зберігся. Раджу колегам не виходити з системи до кінцевого результату».

ЯК СПРИЙНЯЛИ ПАЦІЄНТИ НОВУ ФОРМУ СПІЛКУВАННЯ

Ольга Ніколаєнко відзначає, що людям сподобалась оперативність та зручність: «Всі переймались тим, як будуть користуватись нововведенням літні люди. За результатами майже 5 місяців функціонування е-лікарняних можу засвідчити: у них відгуки дуже схвальні».

З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров’я України перейшли на оформлення електронних лікарняних. Відтепер пацієнти не носять паперові лікарняні на роботу, натомість — мають змогу повідомляти роботодавцю номер е-лікарняного.

Цей електронний документ підтверджує непрацездатність людини протягом прогнозованого періоду. На підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність формується е-лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду кожен має змогу переглянути особисті листки непрацездатності.

Ольга СКОТНІКОВА, «Вечірній Київ»