У Києві відкриють станцію метро «Львівська брама»

Недобудована станція. Фото: з відкритих джерел
Недобудована станція. Фото: з відкритих джерел

Київський метрополітен оголосив конкурс на проєкт добудови станції.

Згідно з оголошенням про проведення тендеру, КП «Київський метрополітен» замовив виконання проєктних робіт з будівництва станційного комплексу «Львівська брама» з будівництвом входу.

Очікувана вартість проєкту 73 млн 439 тисяч гривень.

Подати тендерну пропозицію можна до 21 лютого 2022 року. Роботи мають завершити до 10 серпня 2023 року.

«Львівська брама» — незавершена станція київського метрополітену. Вона розташована на зеленій гілці між станціями «Золоті ворота» й «Лук’янівська» та має виходити на Львівську площу.

Історія цього об’єкту дуже цікава. Будувати станцію розпочали у 1991 році. Але через брак коштів роботи заморозили в 1996 році. Відповідно до задумів архітекторів, «Львівська брама» мала стати однією із найглибших станцій Київського метро.

Зараз її глибина сягає 90 метрів. Погодьтеся, що це не дуже велика різниця, у порівнянні з найглибшою у світі станцією метро «Арсенальна», де двома ескалаторами потрібно спускатися під землю на 105,5 метрів.

Проєктів оздоблення «Львівської брами» було кілька. Але реалізувати їх не судилося — 1997-го будівельні роботи призупинили. Причина: Україну спіткала тяжка економічна криза й коштів на будівництво нових станцій метро у бюджеті тоді не заклали.

Упродовж двох десятиліть покинута станція своєю загадковістю приваблювала творчих людей. Наприклад, їй присвятив напівфантастичну притчу письменник і поет Олександр Ірванець. У його баченні «Львівська брама» перетворилася на портал. Герой твору вийшов на цій станції, піднявся на поверхню й опинився у… Львові.

У 2013 році на території станції навіть провели модний показ. Шоу у такому незвичному місці вирішив організувати один із дизайнерів, запросивши глядачів на платформу, там, де мали б зупинятися потяги.

Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»