У столичній галереї триває оригінальний артпроєкт сучасного митця

В експозиції представлені скульптурні та живописні твори. Фото: Щербенко Арт Центр
В експозиції представлені скульптурні та живописні твори. Фото: Щербенко Арт Центр

У Щербенко Арт Центрі проходить персональна виставка ужгородського художника Руслана Тремби «Тихий годинник.

Руслан Тремба часто експериментує з різними матеріалами — деревом, полотном, папером, металом, часто працює з поталлю, яка вже стала характерним елементом його творчості. Нерідко звертається і до інших технік: від авторського джонодруку до сучасного цифрового мистецтва.

«Я не зациклююсь над тим, яке саме мистецтво — сучасне або класичне. Але те, що я роблю, більше вписується до рамок сучасного мистецтва», — любить повторювати художник.

За словами мистецтвознавців, у роботах, навіть у найбільш абстрактних, митець завжди апелює до понять тілесності та сексуальності.

Митець з Ужгорода Руслан Тремба з колегою на відкритті експозиції. Фото: Фото: Щербенко Арт Центр

«Віднайдені колись образи та сюжети набувають нового вигляду, розкриваються через новий досвід. Теперішнє це діалог з різними пластами минулого, його переоцінка відповідно до актуальних викликів. Художник проходить цей шлях, працюючи зі своїми творами», — зазначають куратори експозиції артцентру.

Окремі роботи вбудовані в серію, ядром якої виступає один образ або одна форма-пляма. Твори в межах серії вирізняються стилем виконання та експресивністю.

Скульптура «Коли я був листком». Фото: Щербенко Арт Центр

В межах однієї серії поєднуються монохромні теплі та холодні, тьмяні та яскраві кольори. Вони то пришвидшують, то сповільнюють погляд. Залежно від кольору змінюється й очікувана глядацька реакція, розрахована або на швидку емоційну відповідь, або на невагому розрідженість, чи зрештою на паузу, інтервал.

Деякі серії об’єднані сакральною символікою, зокрема образами хреста та труни. Подібні метафори мають фіксоване значення, але митець береться перевертати звичні асоціації. Труна асоціюється з навічно «закритими дверима» тоді як автор прочиняє їх задля нових початків…

Серія робіт, створених на ковдрах з закарпатського шпиталю. Фото: Щербенко Арт Центр

Серії «Bundes Eigentum», «Крапка», «Образ» та «Вірники» слугують шматочками пам’яті, які вбудовуються в актуальні враження, створюючи тло для серій «Наближення», «Двері відкриті», «Портрети дитинства».

В серії «Портрети дитинства» митець розм’якшує матеріал, котрі наче внаслідок довільної гри створюють обриси впізнаваних форм. Засобом вираження скульптурних робіт слугує фактура, тобто тактильне відчуття, вловлене поглядом. За словами художника, дотикальні риси він запозичує в природних форм — пухкого ґрунту та рельєфу кори. Мальовничих рис скульптурі додають насичені та іскристі барви, якими вкриті поверхні об’єктів.

Фрагмент експозиції. Фото: Щербенко Арт Центр

Оригінальною також є серія творів з пресованого паперу, зроблених у формі книг із закладкою із золотої поталі, що символізує цінність шляху, по якому йде митець. Серія має назву «Непрочитаний я».

«Насправді я ще не повністю прочитаний самим собою. Тобто ми можемо зупинитись на цій сторінці, проте на ній поки що нічого нема. Поки що», — характеризує свою творчість Руслан Тремба.

Побачити експозицію Руслана Тремби можна до 5 лютого. Фото: Щербенко Арт Центр

Персональна виставка Руслана Тремби «Тихий годинник»

Коли: до 5 лютого, графік роботи: щодня з 11:00 до 20:00
Де: вул. Михайлівська 22-В.

Вхід вільний.

З огляду на карантинні обмеження галерея просить усіх відвідувачів виставки мати з собою COVID-сертифікати або негативні ПЛР-тести.

Нагадуємо, що у ЦСМ «Білий світ» проходить виставка Ірини Вештак-Остроменської «Carte e terre. Папери та глини».

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»