Столичний художник зобразив двері основних культурних інституцій Києва
Юрій Пікуль реалістично відтворив на живописних полотнах вхідні групи важливих культурних інституцій України, від Міністерства культури до Мистецького арсеналу, і звертає увагу глядача на відчуття відчуженості, яке викликають у автора ці заклади.
Побачити живописні полотна та інсталяції, створені митцем у 2021 року, можна на виставці «Назустріч відчуженню» в Dymchuk Gallery.
«Ця серія, з одного боку, є живописно-протокольною фіксацією зовнішнього вигляду основних культурних та художніх інституцій Києва у 2021 році. Я виконував ці роботи як фото на паспорт, та не ставив перед собою жодних завдань, крім як продемонструвати впізнаваність об’єкта в нейтральному середовищі, позбавленому емоцій, об’єму та глибини, — розповідає художник. — Картини тут працюють як формальне зображення у наукових книгах 19-20 століть, наділене єдиною функцією — дати наочне уявлення про зображуваний об’єкт.
З іншого боку, через ці роботи мені хотілося продемонструвати своє суб’єктивне сприйняття обраних інституцій, своє неототожнення з ними, відчуття взаємного відчуження і непричетності, закритості, непомітності, паралельного існування, що ніде не перетинається».
На своїх картинах Юрій Пікуль змалював зовнішній вигляд вхідних груп як адміністративних інституцій: Міністерство культури та інформаційної політики України, Департамент культури КМДА, так і знакових культурних закладів — Інститут проблем сучасного мистецтва, Мистецький арсенал, Pinchukartcentre, Національний художній музей. Всі двері зачинені, навколо немає перехожих, через що виникає відчуття пустки. Також художник зробив інсталяцію, що відтворює центральний вхід до Національного художнього музею зі сходами та левами обабіч — наразі для відвідувачів через реконструкцію цей вхід закритий.
Як зізнається митець, на його сприйняття вплинув карантинний рік та власний стан справ. Коли заклади то відкривалися, от закривалися. Все це викликало у нього відчуття закинутості, спустошення та сну стосовно інституційної системи. Ніби німа присутність та повільне згасання.
«Щоразу в дитинстві відвідуючи Дарницьку промзону, де зникають люди, магазини, транспорт і все звичне, натомість навкруги — трамвайні депо, гаражі, залізниця, іржаві вагони, я відчував ні на що не схожу тугу і самотність, посилену контрастом звичайного сонячного літнього дня. Саме це я відчуваю останні пару років, гуляючи містом, відвідуючи наші музеї, галереї і пов’язані зі мистецтвом інституції», — зазначає Юрій Пікуль.
Юрій Пікуль народився у Києві в 1983 році. У 2005 вступив до Національної Академії образотворчого мистецтва і архітектури, проте згодом забрав документи за власним бажанням. З 2007 року і по сьогодні виставляєтся в Україні та за кордоном. Живе і працює в Києві.
«Назустріч відчуженню»
Коли: до 30 січня, з 10:00 до 18:00
Де: Dymchuk Gallery, вул. Ярославська, 21
Вхід вільний
У неділю у Музеї актриси Марії Заньковецької відкривається виставка, присвячена легендарній постановці Романа Віктюка.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»