У 2021 році у Києві демонтували майже 25 тисяч незаконних конструкцій та вивісок
Така кількість демонтажів стала рекордною порівняно з іншими роками.
У столиці втілююють єдину стратегію впорядкування рекламного оформлення міста, який враховує архітектурні, функціональні та історико-культурні чинники місцевого середовища.
Головна мета цієї стратегії — зниження рівня візуального шуму та повага до соціального простору. Особливий акцент — на демонтажі конструкцій, які не відповідають вимогам розміщення вивісок та зовнішньої реклами в Києві.
«Станом на кінець грудня демонтажні бригади КП „Київреклама“ прибрали з вулиць Києва 24 555 незаконних рекламних конструкцій та вивісок. Така кількість демонтажів стала рекордною порівняно з іншими роками, а найбільш „кількісним“ виявився липень — 2 555 демонтажів», — розповів заступник голови КМДА Валентин Мондриївський.
Найбільшу кількість конструкцій демонтували на фасадах будівель, адже саме вони більш за все потерпають від незаконних вивісок та рекламних конструкцій. У цьому році було демонтовано 17 755 незаконних конструкцій на фасаді. Серед них — один із найбільших банерів на будинку на вул. Драйзера, розмір якого сягнув 555 кв. м. Наймасштабніші демонтажі відбулись на фасадах Подолу, біля Центрального вокзалу та на вул. Великій Васильківській. А найбільше повторних демонтажів у одній локації відбулося на фасадах Повітрофлотського проспекту, де вдруге зняли майже 70 незаконних конструкцій.
У місті майже закінчена робота з демонтажу великих наземних конструкцій, які перевищують норми розмірів у своїй форматній зоні. Серед яких 21 суперсайт заввишки з 5-поверхівку та площею близько 100 кв. м.
«На 87% порівняно з 2020 роком зросла сума надходжень до бюджету — за рахунок штрафів за адміністративні правопорушення щодо незаконно розміщеної реклами. Так, за 2020 рік було складено 457 протоколів на суму 587 690 грн, а станом на 22 грудня 2021 року складено 812 протоколів на суму 1,1 млн грн. Робота зі звільнення вулиць від незаконних рекламних конструкцій, напевно, нині найактивніша за весь час. І такий темп ми будемо тримати і надалі. Також хочеться підкреслити, що коефіцієнт корисної дії дизайн-коду міста збільшується не лише за рахунок демонтажів та штрафів, значну роль відіграє можливість подачі заяв на погодження вивіски в онлайн форматі та якісна роз’яснювальна діяльність», — зазначила начальниця Управління з питань реклами КМДА Оксана Поліщук.
За її словами, кількість поданих заяв на оформлення вивісок, порівняно з минулим роком, зросла майже вдвічі, а саме: у 2021 році надійшло 3245 заяв, а в 2020 році — 1856 таких звернень. Для порівняння: у 2019 р. — 1241 звернення, а у 2018 році — лише 868.
«Цей рік відзначився і новою опцією для операторів зовнішньої реклами: відтепер вони мають можливість обмінюватися первинними бухгалтерськими документами в електронному форматі. Також ми додали до сервісів онлайн приймальню начальника управління», — зауважила Оксана Поліщук.
У рамках роз’яснювальної діяльності в 2021 році було розроблено буклет «Вивіска. Як оформити за правилами», де в зручній для сприйняття формі розписаний алгоритм дій для підприємців.
2021 року щоденно демонтується близько 100 конструкцій, у 2020 році таких демонтажів було 90 в день, а у 2017 році — всього 35 конструкцій у день
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»