В планах Києва — закупівля електробусів, будівництво паркінгів та велодоріжок

Під час звіту мера Києва. ФОТО Олексія Самсонова
Під час звіту мера Києва. ФОТО Олексія Самсонова

Сьогодні, 15 грудня, мер Києва Віталій Кличко презентував киянам річний звіт про підсумки роботи мерії за 2021 рік. Мер доповів про плани розвитку транспортної інфраструктури столиці.

ПРО НОВІ ТРОЛЕЙБУСИ ТА АВТОБУСИ

У 2021 році на вулиці столиці вийшли ще 50 сучасних автобусів, які відповідають екологічному стандарту «Євро-5». Місто закупило також 9 нових трамваїв. А за кредитною угодою з ЄБРР на 50 мільйонів євро в рамках програми «Зелені міста», столиця зможе наступними роками закупити 50 нових вагонів метро. Віталій Кличко нагадав, що від 2015 року, транспортний парк столиці поповнився 139 новими тролейбусами, 76 трамваями та 307 автобусами.

Минулого тижня Київ підписав кредитну угоду на 100 мільйонів євро з Європейським інвестбанком, яку мер міста вважає найкращою фінансовою угодою за останні 30 років. В її рамках столиця зможе оновити тролейбусний парк та вагони метро. В планах на наступний рік також — закупівля 19 трамваїв, 110 автобусів, 160 тролейбусів та 17 електробусів.

ПРО РЕМОНТИ ТРАНСПОРТУ, ДОРІГ ТА ІНТЕРНЕТ 4G У МЕТРО

У Києві постійно підтримують транспортну інфраструктуру в належному стані: натепер капітально відремонтовані ще 4 станції швидкісного трамвая. Й 12 станцій Борщагівської гілки вже повністю оновлені. Цей процес продовжать наступного року. Також триває будівництво нових колій у напрямку зупинок «Гната Юри» — «Михайлівська Борщагівка».

Мер поінформував про капітально відремонтовані 99 вагонів метро, ескалатори, заміну старих турнікетів на сучасні на 10 станціях метро. Нові турнікети приймають усі види оплати, є безпечними та антивандальними. Віталій Кличко зазначив, що з травня на всіх станціях столичного метро працює швидкісний мобільний інтернет 4G.

Мер поінформував, що через пандемію корона вірусу тільки 265 мільйонів пасажирів скористалися цього року метрополітеном, що на 50 відсотків менше, ніж метро перевозило до пандемії.

Цього року в столиці відремонтували 198 об’єктів дорожньої інфраструктури. А за останні кілька років в місті оновили 410 вулиць, мостів та шляхопроводів — загалом понад 1200 км столичних доріг.

Віталій Кличко нагадав, що цього року капітально оновили: проспекти Степана Бандери та Любомира Гузара; вулиці Борщагівську, Милославську, Івана Франка, Андріївську. Триває капітальний ремонт та реконструкція частини Великої кільцевої від вулиці Київської до Одеської площі, яку раніше утримувала Київська область. Рух цією відремонтованою ділянкою вже відкрили. Наступного року всі роботи повністю будуть завершені.

Він також зазначив, що протягом останніх років у столиці відремонтували 40 мостів та шляхопроводів. Більшість із них не бачили ремонту понад 40 років.

Цього року у столиці оновили 7 дорожніх споруд: Індустріальний міст та шляхопровід біля зупинки міської електрички «Зеніт», шляхопроводи на Севастопольській площі та на перетині проспекту Шухевича і вулиці Бальзака.

Віталій Кличко повідомив, що на транспорт та інфраструктурні проєкти в наступному році запланували витратити 12,9 мільярда гривень. З них майже 5 млрд — на будівництво, ремонт та утримання автомобільних доріг у столиці. У планах зокрема, завершення реконструкції Новокостянтинівського шляхопроводу та двох шляхопроводів на вулиці Льва Толстого, оновлення шляхопроводів на вулиці Бойчука над залізницею, 2 шляхопроводів на Стратегічному шосе та кілька інших. Будуть відремонтовані, зокрема й вулиці: Довженка, Ентузіастів, Митрополита Липківського, Богатирська, Татарська та чимало інших.

Також у столиці оновили асфальтове покриття понад півтори тисячі прибудинкових територій і міжквартальних проїздів у всіх районах столиці, які до того не ремонтували десятиліттями.

ПРО НОВУ ПАРКУВАЛЬНУ СИСТЕМУ Й ДИВІДЕНДИ ДЛЯ МІСТА

За чотири останніх місяці цього року — з початку впровадження комплексної програми з упорядкування транспортної й паркувальної інфраструктури міста, кияни сплатили за паркування в міський бюджет 9 мільйонів гривень.

У Києві визначили нові паркувальні зони, оновили тарифи за паркування; перевели оплату за паркування виключно у безготівкову форму; для бізнесу запровадили єдиний зручний стандарт — щомісячні абонементи на паркування; планується запровадити резидентне паркування.

Віталій Кличко зазначив, що 90 відсотків оплати за паркування місто отримало через додаток «Київ Цифровий». Це — понад 7,5 млн грн. Також кияни активно використовують Parking UA, EasyPay, Приват 24, iPay та Portmone.

Мер Києва повідомив, що нині міська влада шукає та заохочує інвесторів для зведення паркінгів у столиці. У розробці проєкти будівництва паркінгів на вулиці Володимирській, під Європейською площею та біля Олександрівської лікарні, створюються перехоплюючі паркінги на околицях міста. Вже триває робота над першою чергою з 12 паркінгів на майже 3,5 тисячі авто. Насамперед їх облаштують на в’їздах у місто. Вже працюють 5: на Видубичах, Академмістечку, Червоному Хуторі, на проспекті Глушкова та на Сирці.

ПРО ВЕЛОІНФРАСТРУКТУРУ У КИЄВІ

Міська влада продовжує створювати велоінфраструктуру столиці. За останні кілька років у місті облаштували майже 200 кілометрів велодоріжок. Адже це, за словами Віталія Кличка, реальна, здорова й екологічна альтернатива приватним авто. Київ останніми роками стає все більш зручним для велосипедистів. У 2021 році у місті збільшили мережу велодоріжок та смуг на понад 80 кілометрів, зробили на вулицях зручну інфраструктуру саме для велосипедистів, щоб убезпечити їх перебування на дорогах поряд з автомобілями. У наступному році планується запустити ще майже 100 кілометрів безпечних велодоріжок.

У 2022 році бюджет столиці становитиме понад 69 мільярдів гривень. Це на чотири мільярди більше, ніж цьогорічний. Керівництво міста запевняє, що це той мінімум, який дозволить багатомільйонному Києву нормально функціонувати та фінансувати головні сфери.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»