Цього місяця змінився порядок реєстрації місця проживання: що нового

Інформацію про місце проживання можно подати онлайн. Фото: dmsu.gov.ua
Інформацію про місце проживання можно подати онлайн. Фото: dmsu.gov.ua

З 1 грудня 2021 року набрав чинності Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», який встановив новий порядок реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб. Зокрема, подавати інформацію можна в електронному вигляді, а штампи про реєстрацію скасували.

Серед основних змін — встановлено дві форми подання інформації про місце проживання:

  • особисто, як було раніше, з поданням заяви в паперовій формі через центри надання адміністративних послуг (реєстрація місця проживання);
  • в електронному вигляді, шляхом заповнення онлайн декларації, без необхідності втрачати час на відвідування будь-яких установ — центрів надання адміністративних послуг (далі — ЦНАП) або військових комісаріатів для чоловіків (декларування місця проживання).

При поданні заяви через ЦНАП особа приходить тільки один раз. За результатом надання послуг повертатись не потрібно. Заявники просто отримують SMS-повідомлення на особистий телефон.

Також, відмінено проставлення штампу про реєстрацію місця проживання фізичної особи до документів. На сьогодні при отриманні будь-яких послуг не потрібно надавати довідку про реєстрацію місця проживання. Структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), комунальні підприємства, інші установи та організації, які у своїй роботі мають справу з інформацією про місце проживання громадян, можуть отримувати зазначені дані безпосередньо з інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва» шляхом підключення.

Зауважимо, інформаційна система «Реєстр територіальної громади міста Києва» — це єдине джерело достовірної інформації про задеклароване/зареєстроване місце проживання фізичних осіб у місті Києві. Відомості про зареєстроване або задеклароване місце проживання особи можуть підтвердити е-паспортом.

Реєстрація (декларування) місця проживання не впливатиме на отримання послуг — оформити пенсію, документи чи отримати медичну допомогу можна, не прив’язуючись до місця реєстрації. Місце реєстрації не дає особі підстав для набуття права володіння, користування чи розпорядження житлом (у тому числі не є приводом для вселення чи визнання за особою права на проживання та/або права користування житлом). Це лише адреса для офіційного листування та інформування держави про те, де ви проживаєте.

У Мінцифрі планують найшвидше оцифровувати ті послуги, якими користується найбільше українців. Наразі на порталі «Дія» доступні такі нові послуги як призначення та перерахунок пенсії, оформлення субсидії та довідки про страховий і трудовий стаж.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»