Від Моцарта до Жорж Санд: театральні прем’єри тижня у столиці

Оперета презентує драматичну оперу «Амадеус»
Оперета презентує драматичну оперу «Амадеус»

Найближчими днями на київських сценах презентують довгоочікувані вистави — драматичну оперу «Амадеус» у постановці Максима Голенка, «Безталанну» за Карпенко-Карим режисера Івана Уривського, бенефіс Лариси Кадочнікової «Музика кохання», де вона зіграє Жорж Санд, а також «Гуцулку Ксеню» з живою фольклорною музикою, одноактні балети та дитячий сучасний мюзикл «Захмарна леді» про Мері Поппінс.

Амадеус

Сюжет побудовано навколо Антоніо Сальєрі — віденського композитора, який на той час вже є відомим, успішним та щасливим. Але все змінюється, коли в місто переїздить молодий хуліган Вольфганг Амадей Моцарт. Сальєрі, який колись дав богові обітницю, розуміє, що ніколи не зможе писати таку геніальну музику, яке праведне життя він би не вів. І попри особисте захоплення творіннями Моцарта, придворний композитор намагається усіма можливими способами принизити Амадея і знищити його. Втім навіть хворий і покинутий усіма, Моцарт пише геніальну музику, і Сальєрі розуміє, що програв, і лишається єдиний шанс на славу після смерті — змусити повірити всіх, що це він вбив Моцарта.
За визначеннням режисера-постановника Максима Голенка — це драматична опера, за п’єсою Пітера Шаффера на музику Вольфганга Амадея Моцарта.
В основі твору — містичний конфлікт Моцарта і Сальєрі. Незвичайний, ексцентричний образ Моцарта, хулігана і легковажного дивака, згідно з задумом автора п’єси, існує лише в уявленні головного героя, літнього придворного композитора Сальєрі. Але саме такий образ Моцарта, що відрізняється від загальноприйнятного у музикознавстві трагічного, створив в кінематографі режисер Мілош Форман, автор відомого фільму «Амадей», в основі якого — та ж сама п’єса Пітера Шафера.
У виставі звучатимуть арії з опер В.-А. Моцарта,

Коли: 9 та 10 грудня о 19:00
Де: Київський національний академічний театр оперети, вул. Велика Васильківська, 53/3
Вартість квитків: 80-600 грн.

Безталанна

П’єса «Безталанна» — найпопулярніший драматичний твір одного із засновників українського професійного театру, актора, режисера, драматурга Івана Карпенка-Карого. В центрі оповіді любовний трикутник: Варка-Гнат-Софія. Їхні взаємини становлять головну сюжетну лінію драми. Проте автор пропонує непростий, а більш глибинний варіант осмислення та занурення у вічну категорію — Кохання, Любов, що даруються лише обраним. Вона буде існувати доти, доки існує Життя, Людство, Світ. Автор з педантичною скрупульозністю психолога досліджує найскладніше — еволюцію перетворення Кохання, Любові, Жертовності, яка їх супроводжує, на Пристрасть, Жагу, Ненависть. Жага стає шаленою і пробуджує Фатум, чия ненаситність потребує якомога більше жертв.
Нове сучасне прочитання класичної п’єси пропонує режисер Іван Уривський.

Коли: 9 грудня о 19:00, наступні покази: 10, 24 грудня, 8 та 26 січня о 19:00
Де: Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка, площа Івана Франка, 3
Вартість квитків: 40-700 грн.

Гуцулка Ксеня

Що може бути романтичніше, ніж кохання гуцулки та американця, походженням з українських емігрантів? Що переможе — гонитва за долярами чи світле почуття, оповите гуцульською магією?
У Театрі українського фольклору «Берегиня» звучить «жива» музика та співи, фольклорні жарти в сучасному контексті. На сцені майже 40 професійних артистів-вокалістів, артистів балету та оркестру.
За мотивами оперети Ярослава Барнича, режисер-постановник вистави Тетяна Авраменко

Коли: 9 грудня о 19:00, 11, 12 та 27 грудня о 18:00
Де: Театр українського фольклору «Берегиня», вул. Миколайчука, 3
Вартість квитків: 400 грн.

Машрабі / Паперові тигри

Машрабі — це елемент арабської архітектури, візерункові решітки, балкони, вигравіювані з дерева, що дозволяють дивитися на вулицю, але не бути видимим…Ця вистава про інстинктивну природу жінки. Її вихід із тіні, повернення до своєї самості.
У балеті «Паперові тигри» підіймається актуальна тема внутрішніх пошуків, інтерпретацій, ілюзій та прагнення гармонії. Вистава як дзеркало, в якому тисячі наших найглибших відображень створюють те, що ми бачимо на сцені і з чим можемо познайомитися у собі, сидячи в глядацькій залі.

Коли: 9 грудня о 19:00
Де: Київська опера (КМАТОБ), вул. Межигірська, 2
Вартість квитків: 200-600 грн.

Музика кохання. Бенефіс Лариси Кадочнікової

В основі вистави п’єса М. Кадо «Жорж і Фридерик. Вона та Він» про найвідоміший роман ХІХ століття — кохання видатної французької письменниці Жорж Санд та геніального польського композитора Фридерика Шопена, який тривав майже десять років. Атмосфера дійства, сама історія про творчість і народження романтичних взаємин двох великих людей, зіткана з музики, поезії та візуальних образів. Згодом вона змінюється, як і почуття та стосункигероїв, відображаючи драму та світ унікальної творчості Ж. Санд та Ф. Шопена. Вистава не випадково названа «бенефісною», оскільки головну роль у ній виконує неповторна Лариса Кадочникова. Роль, про яку вона мріяла не один рік…
Режисер — Станіслав Сукненко. У виставі звучить музика Ф.Шопена та Ф.Сарда.
Вистава йде російською мовою

Коли: 11 грудня о 17:00, наступні покази 19 грудня о
17:00, 4 січня о 20:00, 9 січня о 17:00, 27 січня о 20:00
Де: Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки, вулиця Богдана Хмельницького, 5
Вартість квитків: 200 грн.

«Захмарна леді»

Міжнародна прем’єра вистави з успіхом відбулась на ІІІ Відкритому фестивалі лялькових театрів «Кукляндія». Нова сценічна інтерпретація історії Мері Поппінс за мотивами творів Памели Треверс в жанрі сучасного мюзиклу не залишить байдужими ні дітей, ані дорослих. Ансамбль молодих акторів під керівництвом режисера — заслуженого діяча мистецтв України Руслана Неупокоєва у вокальній постановці заслуженої артистки естрадного мистецтва України Ольги Бистрякової — представлять унікальне дійство, створене в чарівному світі ляльок.

Коли: 11 грудня о 11:00, 13:00, 17:00, 26 грудня о 17:00
Де: Театр ляльок на лівому березі Дніпра, вул. Миропільська, 1
Вартість квитків: 110 грн.

Для вашої зручності ми також зібрали афіші столичних закладів із репертуаром на місяць.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»