В Україні презентували результати Рейтингу компаній, дружніх до родин

Представниці компаній-переможців рейтингу «Компанії, дружні до родин»
Представниці компаній-переможців рейтингу «Компанії, дружні до родин»

Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA)Україна спільно з Центром «Розвиток КСВ» офіційно презентували результати Рейтингу «Компанії, дружні до родин», який був вперше проведений цього року серед роботодавців України.

У Рейтингу взяли участь 50 компаній з 16 секторів економіки. Лідерами стали: StarLight Media — у номінації «Великий бізнес» (понад 250 працівників/-ць), Польфарма ЮА — у номінації «Середній бізнес» (від 50 до 250 працівників/-ць) та Nota Group — у номінації «Малий бізнес» (від 10 до 50 працівників/-ць).

У рамках нагородження були відзначені компанії: Eleks — за найкращі практики балансу роботи та сім’ї, Intellias, Nestle, Danone та Unilever — за впровадження корпоративних політик з просування відповідального батьківства та L’Oreal — за корпоративні політики з протидії домашньому насильству.

«У вересні в співпраці з нашим надійним партнером Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні, UNFPA ми розпочали масштабний пошук українських та міжнародних компаній, дружніх до родин. Результати Рейтингу приємно вразили: більшість з опитаних компаній допомагають співробітникам/-цям дотримуватися балансу роботи і сім’ї та сприяють рівності чоловіків та жінок у реалізації їхніх професійних та особистих цілей», — зазначила Віцепрем’єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина.

Активізація розробки подальших заходів, аби залучити більше компаній, — один з пріоритетів в межах проєкту «Трамплін до рівності».

Оцінювання відбувалось за наступними критеріями: корпоративна культура, гнучкий графік роботи, робоче місце, соціальна та матеріальна підтримка родини.

Згідно з результатами Рейтингу переважна більшість компаній мають корпоративні політики балансу роботи та сім’ї (80%) та політики гендерної рівності (78%). Практично всі компанії-учасниці впровадили гнучкий графік роботи, коли відслідковуються тільки відпрацьовані години, без прив’язки до чітко визначеного часу початку та закінчення роботи, або надання можливості працювати віддалено.

Програми відповідального батьківства мають додаткові оплачувані дні декретної відпустки, додаткові оплачувані дні батькам при народженні дитини, визначних датах в житті дитини, догляді за малолітніми дітьми або членами родини, які потребують догляду; матеріальну допомогу при народженні дитини, дружнє до дітей приміщення та вбиральні тощо.

Менш поширеною серед українських компаній є практика надання фінансової допомоги на здобуття освіти дітьми працівників/-ць та створення корпоративних дитячих садків. Про них заявили тільки 10% та 2% компаній відповідно.

Зазначимо, що вже 40 компаній, які працюють в Україні, підписали Декларацію задля гендерної рівності та проти домашнього насильства, тим самим взявши на себе зобов’язання з розвитку корпоративних практик і політик у цих напрямах.

Зокрема, під час офіційної презентації результатів Рейтингу цю Декларацію підписала також шведська компанія Electrolux, а також компанії Unilever, Intellias, Nota Group та Польфарма ЮА.

Рейтинг був проведений в рамках проєкту «Трамплін до рівності», який реалізує Фонд ООН у галузі народонаселення в Україні, UNFPA за фінансової підтримки Швеції та за сприяння Офісу Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»