Київських водіїв хочуть зобов’язати змінювати літню гуму на зимову

Водіїв хочуть зобов’язати змінювати шини по сезону. Фото: мережа Інтернет
Водіїв хочуть зобов’язати змінювати шини по сезону. Фото: мережа Інтернет

Керівництво патрульної поліції нагадали, чому важливо змінювати літню гуму на зимову. А також анонсували, що невдовзі на законодавчому рівні планують зобов’язати водіїв «перевзувати» шини по сезону.

До яких тільки виправдань не вдаються водії, які не хочуть «перевзувати» авто з літньої гуми на зимову: «зимова гума дорого коштує», «я не встиг змінити, бо на шиномонтажі кілометрові черги», «узимку сідаю за кермо рідко, навіщо мені це» чи «у нас немає таких морозів, щоб гуму постійно змінювати». Однак, такими діями наражають на небезпеку не тільки себе, а й усіх учасників дорожнього руху…

Олексій Білошицький

Чому так важливо змінювати шини по сезону, чим відрізняється літня гума від зимової та якими заходами невдовзі планують змусити водіїв «перевзувати» авто, — розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

За словами Олексія Білошицького, літня гума взагалі непристосована до експлуатації у зимовий період. Адже під час ожеледиці провокує гарантоване ковзання та «пробуксовку». І найважливіше — суттєво збільшує ризик виникнення ДТП. Лише у вівторок, 23 листопада, коли у Києві під вечір пішов перший сніг, до правоохоронців надійшло понад 25 викликів про ДТП. І практично всі учасники аварій були на літній гумі.

ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ЛІТНЯ ГУМА ВІД ЗИМОВОЇ

Літня гума має більш щільний склад, тому стає еластичною лише під час високих температур — від +7С ̊. Якщо температури є нижчою ніж +7С ̊, то така гума втрачає свої еластичні властивості, або простими словами — дубіє. Власне, це впливає на ефективність зчеплення з асфальтом. Відтак, збільшується гальмівний шлях мінімум у два рази та зменшується керованість автомобілем. У такому випадку навіть досвідченому водієві буде складно розрахувати гальмівний шлях, і це може стати причиною ДТП.

Зимова гума має спеціалізований малюнок протектора

Що стосується зимової гуми, її хімічний склад дозволяє найкраще проявляли себе під час низьких температур.

«Зимова гума, як правило, має спеціалізований малюнок протектора з глибокими каналами та ламелями — мікророзрізами на поверхні блоків протектора, які необхідні для відводу снігу і води з-під коліс автомобіля та надійного зчеплення з дорогою», — коментує Білошицький.

Є два види протектора:

  • Європейський (відрізняється широкою павутиною канавок, розташованих по діагоналі). Створений для звичайних погодних умов в зимовий період.
  • Скандинавський (з глибокими ламелями та більш виразним рельєфом). Використовується для дуже засніжених доріг. Також, Олексій Білошицький підкреслює, що важлива і наявність шипів у зимових шин — вони допомагають краще «тримати» дорогу у засніжену погоду.

«Страхові компанії можуть відмовити вам у виплаті збитків, якщо в момент ДТП на авто були шини не по сезону. Крім того, ще одним важливим нюансом є зміна всіх чотирьох шин, а не лише на провідній осі. Навіть попри те, що зимові шини на одній вісі можуть дати трохи більше зчеплення, в деяких ситуаціях навпаки — машина легко піде в занос», — наголошує заступник начальника Департаменту патрульної поліції.

МІФИ ПРО ЗИМОВІ ШИНИ

Олексій Білошицький також розвіює найпопулярніші міфи про зимові покришки.

Міф №1. «Коли мій дідусь їздив на „жигулях“, там не було ніяких зимових шин і все було добре».

Правда №1. Не було добре. Просто альтернативи у ті часи власники авто не мали. Також важливим аспектом є інтенсивність руху і кількість машин на вулицях. Адже колись дороги були значно менше завантажені ніж тепер.

Міф №2. «Я такий хвацький водій, що зимові шини мені не потрібні».

Правда №2. Яким би «хвацьким» водієм ви не були, закони фізики ніхто не скасовував. Зчеплення з дорогою на літній шині гірше при низьких температурах. Звідси і значно довший гальмівний шлях. Відтак, менш хвацький водій, який «перевзувся» на зимові шини, зупиниться швидше. Натомість «хвацький молодець» на літніх в’їде у нього, оскільки відповідно буде мати довший гальмівний шлях.

Міф №3. «Зимові шини такі самі, як літні, і все це — маркетинг».

Правда №3. Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої та зимової гуми відрізняється.

ЗАМІНА ПОКРИШОК ПО СЕЗОНУ НА ЗАКОНОДАВЧОМУ РІВНІ

Наразі в правилах дорожнього руху не прописують обов’язкову заміну гуми. За словами Білошицького, наразі Департаментом патрульної поліції, Національної поліції та Міністерством внутрішніх справ розробляється запровадження обов’язкової заміни гуми по сезону.

«Попередньо пропонується період з 1 листопада до 1 квітня, який є обов’язковим. Саме такий відрізок часу застосовується в інших країнах. Поки що, просимо водіїв: не шукайте виправдання, чому для вашого авто не потрібні зимові шини. Адже, якщо ви турбуєтесь про власну безпеку і комфорт, вони точно необхідні», — підсумував Білошицький.

Вікторія ГРЕБІНЬ, «Вечірній Київ»