Киян попросили не їздити смугами громадського транспорту й нагадали про штрафи

У столиці 150 кілометрів смуг для автобусів та тролейбусів. Фото Київавтодор
У столиці 150 кілометрів смуг для автобусів та тролейбусів. Фото Київавтодор

Киянам та гостям міста нагадали про штрафи за рух приватних автомобілів спеціально виділеними смугами для громадського транспорту, адже у столиці надано пріоритет саме автобусам, тролейбусам та велосипедам.

Розмір штрафу за рух такими смугами — 680 гривень. Він виписується за ненадання переваги маршрутним транспортним засобам, у тому числі порушення правил руху і зупинки на цих смугах. Порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Про це розповіли у Департаменті транспортної інфраструктури.

Киянам також нагадали, що смуга для руху громадського транспорту позначена дорожньою розміткою — широкою суцільною лінією та літерою «А», та призначена тільки для автобусів, тролейбусів, маршруток, велосипедів та спецтранспорту.

У Києві вже декілька років надається пріоритет автобусам та тролейбусам, для яких виділено 150 кілометрів спецсмуг «А», й ще 100 кілометрів буде виділено у 2022 році через збільшення кількості приватних авто.

За даними КМДА, у 2015 році дорогами столиці щодня користувалися 620 тисяч автомобілістів, то тепер їздить майже вдвічі більше — 1 мільйон 60 тисяч. Серед яких 60% — це приватні машини киян, а 10% — транзитний транспорт. За підрахунками, водії та пасажири через це простоюють у корках по 207 годин на рік. Вирішити ситуацію кардинально може масовий перехід на громадський транспорт, який здатен перевозити по 5000 (автобус), 9000 (трамвай) пасажирів за годину. У той час, як своїм транспортом за такий проміжок часу можуть користуватися 2000 людей.

В нинішньому році особливо помітно, що дороги Києва переформатовують для зручності людей — пішоходів, велосипедистів, пасажирів комунального транспорту. І це — програмна робота. Якість доріг, капітальний ремонт, безпека на дорогах — в пріоритеті.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»