На мосту Патона не виявили нових руйнувань, — КМДА

Міст Патона. Фото «Вечірній Київ»
Міст Патона. Фото «Вечірній Київ»

Після поширення мережею відео, на якому з мосту Патона падають предмети, фахівці двічі перевірили переправу і не виявили нових руйнацій. Міська влада припускає, що падали речі безхатьків, які у холодну пору гріються біля труб теплотраси.

Фахівці «Київавтошляхміст» після візуального та технічного обстеження жодного видимого руйнування, свіжих пошкоджень чи відпадання шматків бетону, не виявили.

За даними шляховиків, на частину споруди, що показана на відео, мають доступ сторонні особи — безхатьки навідуються грітися до теплотраси, яка проходить під мостом. Сторонні предмети, що падали могли бути речами цих людей.

За словами директора Департаменту транспортної інфраструктури Руслана Кандибора 13 листопада міст Патона ще раз обстежили технічні фахівці спільно із керівництвом Департаменту транспортної інфраструктури, КК «Київавтодор» та КП «Київавтошляхміст». Вони оглянули технічні ходові настили — металеві конструкції під мостом, встелені дерев’яними дошками, — якими можна пройти мостом від опори до опори для обслуговування споруди. Візуальний та технічний огляд ще раз підтвердив відсутність нових процесів руйнування окремих ділянок мосту Патона.

Кандибор ще раз підтвердив необхідність ремонтно-реставраційних робіт на мосту. Він повідомив, що оголошену Київавтодором на відкритому конкурсі процедуру закупівлі робіт зі складання проєктно-кошторисної документації, вже тричі блокують скаргами учасники торгів.

Директор департаменту уточнив, що з кінця 2020 року вже тричі оголошувалася офіційна процедура закупівель щодо розробки проєктно-кошторисної документації із реставрації з пристосуванням мосту ім. Є. О. Патона. Двічі конкурс був заблокований через скарги до Антимонопольного комітету України. Зараз процедура триває утретє, і вона також заблокована АМКУ за скаргою одного з учасників.

Місто сподівається, що ця процедура буде розблокована, а переможець — визначений. І він має упродовж року створити проєкт з кошторисом.

Орієнтовна вартість проєктних робіт становить 47 млн грн. Повна реставрація та ремонтні роботи за попередніми оцінками — не менше 7 млрд грн. Міст хочуть пристосувати до сучасних потреб: підвищити пропускну здатність, збільшити кількість смуг руху, влаштувати велодоріжки, тротуар.

Руслан Кандибор уточнив, що остаточна сума буде визначена після затвердження проєкту та проходження відповідної держекспертизи.

Міст Патона був введений в експлуатацію у 1953 році, реконструйований коштом міста у 2004 році. Постійно ремонтується на невеликих ділянках.

У Департаменті транспортної інфраструктури нагадали, що через аварійний стан мосту у 2020 році було обмежено в’їзд на міст будь-якого транспорту, навантаження на вісь якого перевищує 6 тонн, а також обмежено рух крайніми правими смугами в обох напрямках.

У столиці продовжують ремонтувати вулицю Льва Толстого, яка пролягає одразу через три райони Києва. Від сьогодні, 15 листопада, стартував новий етап капітального ремонту, який планують завершити вже 6 грудня.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»