Київ планує до кінця року викупити п’ятий цех заводу «Більшовик»

Шляхопровід стоїть впритул до 5-го цеху. Фото: Марія Лисенко, 2019-й рік
Шляхопровід стоїть впритул до 5-го цеху. Фото: Марія Лисенко, 2019-й рік

Київ викупить у нового власника заводу «Більшовик» приміщення п’ятого цеху. Це необхідно для того, щоб звільнити територію від споруди та завершити будівництво розв’язки на Шулявському шляхопроводі.

Експертна оцінка п’ятого цеху — 112 млн гривень. Суд зобов’язав власника (не зважаючи на його зміну) продати майно за встановлену ціну. Про це мер Києва Віталій Кличко заявив в ефірі телеканалу «Київ».

«У першу чергу киян цікавить одне питання, пов’язане із заводом „Більшовик“, — коли добудують розв’язку на Шулявському шляхопроводі? Місто має суперечку щодо 5-го цеху „Більшовика“ із Фондом держмайна протягом майже двох років. Спочатку нам запропонували викупити цех за 700 мільйонів гривень — половину ціни, за яку нещодавно продали увесь завод! Ми відмовились і звернулися до суду», — нагадав Віталій Кличко.

За словами мера Києва, якщо місто розв’яже питання щодо купівлі п’ятого цеху до кінця цього року, то з наступного року розпочне оформлення необхідних документів та будівництво. У такому випадку до кінця наступного року розв’язку можуть здати в експлуатацію.

«Але подивимося, як далі будуть розвиватися події», — підкреслив Віталій Кличко.

Нагадаємо, АТ «Перший київський машинобудівний завод» (колишній завод «Більшовик») продали 27 жовтня на аукціоні за 1, 429 млрд грн.

За даними Фонду держмайна, стартова ціна 100% акцій була встановлена на рівні 1,39 млрд грн.

За рішенням уряду, новий власник підприємства повинен виконати низку соціальних та економічних умов, зокрема: погасити заборгованості із заробітних плат та ЄСВ та кредиторами. Наразі борги налічують понад 500 млн грн. Інвестувати в модернізацію підприємства щонайменше 57 млн грн протягом 3 років. Зберегти частину виробництва, яке має потенціал, на майданчику у Києві або у Жашкові або інших виробничих потужностях на території України.

Експерти вважають, що найбільшою цінністю заводу є його розташування — біля метро Шулявська, за 5 км від центру столиці. Проте, за цільовим призначенням ця ділянка — промзона, тож новим власникам так чи інакше доведеться домовлятися з містом. Якщо у них є якісь інші плани для освоєння цієї території.

Нагадаємо, Генеральний план Києва планують винести на громадські слухання до кінця року. У проєкті документу передбачено припинення хаотичної забудови столиці, обмеження висотності забудови в історичному центрі, контроль за комплексністю забудови.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»