У павільйоні «Джерело» у Києві презентують цілодобову виставку про працю

Сьогодні у новому виставковому простору в центрі міста відкривають виставку відеоробіт сучасних митців «У праці сконати». На презентації гостей чекає перформанс та майстеркласи.
9 жовтня о 18:00 у павільйоні Джерело відбудеться відкриття виставки «У праці сконати».
Це вже третя виставка у межає проєкту «Павільйон Джерело: Тіла в місті» — інноваційного виставкового простору у колишньому павільйоні радянського бювету на вулиці Богдана Хмельницького 16. Завдяки небайдужим митцям, занедбана будівля перетворилася на цілодобовий мистецький майданчик, де проходять відео-виставки, присвячені соціальним проблемам в місті.
«Дай працювать, працювать, працювати, В праці сконать!», — назва виставки відсилає до вірша Івана Франка та піднімає питання чим є праця для людини у сучасному місті та як вона впливає на нашу буденність.
Куратори проєкту зазначають, що «міський ландшафт — це ландшафт праці, безліч способів практичного залучення людських ресурсів у процеси виробництва чи обслуговування. Із деактуалізацією поняття „робочого дня“ та повного взаємопроникнення відпочинку та споживання — суб’єкт стає тотально продуктивним. Інакше кажучи, з нього повністю витискають його ресурс, його буття, а способи цього витискання набувають нечуваної раніше вишуканості. Працюють тіла, працюють психіки, працюють ідентичності та долі».
Чеська художниця Марі Лукачова та український художник Тарас Камєнной представлять на виставці свої відеороботи, що пов’язані із сучасними моделями розчинення життя у праці та погляду на неї із різних боків.
У своєму проєкті «Піснь Мілени» Марі Лукачова через призму досліджень кіберфемінізму розмірковує про те, чи здатні сучасні християнські церкви відображати трансформацію світу та модифікацію знань, що спричинена впливом цифрових технологій та соціальних мереж.
У роботі «Камені-карандаші» Тарас Камєнной використовує ВКТ (Вставки контактні троллейбусні, графітні) — своєрідні «сліпки», що мандрують містом і залишають по собі слід на дротах у вигляді ліній, що непомітні оку, інструменти-олівці, що керовані водієм тролейбуса і, як наслідок, після проходження певної відстані, викинуті на тролейбусних колах, розв’язках, в центрі міста чи на околицях.«Збираючи ці камені-олівці, я підвожу висновки, я малюю умовну межу, бо коли мені було 35 років я був ще молодим художником. В момент, коли це відео вийде мені буде вже 36.»
Також на відкритті виставки Тарас проведе свій перформанс.Програма відкриття:
- 18.00 — 22.00 Тарас Камєнной. Перформенс «Картина-зброя»
Арт-перфоманс художника про те, яку силу має зброя художника - 20.00 — 20.30 Майстер клас від Бориса Кашапова та Лесі Кульчинської «Як стати художником».
Все більше творчих та амбітних людей сьогодні розглядають сферу мистецтва як можливість для кар’єрної самореалізації. Для тих, хто в роздумах з цього приводу, досвідчений митець Борис Кашапов та кураторка Леся Кульчинська проведуть майстер-клас, який допоможе познайомитися з азами професії.
Експозиція доступна глядачам та глядачкам цілодобово та триватиме протягом двох тижнів.
Проєкт «Джерело»
Інноваційний виставковий простір у колишньому павільйоні радянського бювету на вулиці Богдана Хмельницького. Це цілодобовий мистецький майданчик, де проходять виставки відеоробіт на соціальні проблеми в місті.
Кураторська група «Сира Нора» у складі архітекторки Богдани Косміної, художників Аліни Клейтман та Микити Кадана запевняє, що такий формат експонування спрямований на впровадження мистецтва в повсякденне життя містян поза рамками галереїв та музеїв, а також є новою формою репрезентації мистецтва у часи пандемії. Протягом роботи виставок можна долучитись до публічних програм: лекції, тренінги, воркшопи.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»