Номінант на «Оскар» та культова «Ненависть»: що нового у столичних кінотеатрах

У прокат вийшли нові стрічки
У прокат вийшли нові стрічки

На широкі екрани вийшла чергова порція кіноновинок. Серед них — найуспішніша у прокаті латвійська стрічка про події Першої світової війни, яку країна висунула на «Оскар», чорно-біла французька драма 1995 року про життя підлітків з гетто, що отримала три національні премії «Сезар» та приз Каннського кінофестивалю за кращу режисуру, а також трилери про помсту та відьм, комедії, китайська анімація про хоробру Мулан.

Військова історична драма «Віхола душ»

Події розгортаються у Латвії у роки Першої світової війни. 16-річний Артурс (Ото Брантевіцс) вперше закохався. Але замість романтичних хвилювань на нього чекають трагічні потрясіння. Німецькі війська вбивають його матір та лишають без домівку усю сімю. Разом з батьком та братом Артурс вирушає до війська. Російська імперія саме дозволила формувати окремі національні загони. Хлопець воюватиме за свою землю. Тепер його дім — це поле битви. Юнак має знайти в собі сили швидко стати дорослим, адже половину населення Латвії забрала війна. Добре було б розуміти одразу на чийому боці варто проливати кров і хто насправді є загарбником. Стрічка створена на основі реальних подій.

Номінант на премію «Оскар» за кращий фільм іноземною мовою у 2021 році. Ця стрічка латвійського виробництва стала найбільш успішною у кінопрокаті за всю історію країни. У основі сюжету автобіографічна книга Александрса Грінса, що вийшла друком у 1935 році. Для режисера картини Дзінтарса Дрейбергса, який починав свою кінокар’єру у якості оператора, це четверта повнометражна стрічка.

Бойовик та трилер «Холодний розрахунок»

До колишнього військового, а нині майстерного гравця у карти Вільяма Телла (Оскар Айзек) звертається давній знайомий Сірк (Тай Шерідан). У своїх діях він керується лише жагою помсти. Він прагне завдати шкоди майору Джону Гордо (Віллем Дефо), давньому спільному знайомому. Сірк сліпий у своєму бажанні, тож Телл намагається вгамувати його пориви. Однак, повністю уникнути участі у тому, що задумав хлопець, не вийде.

Комедійна драма «Бестселлер»

Люсі Стенбрідж (Обрі Плаза) — молодий видавець. Її бізнес знаходиться не в найкращому стані, тож вона намагається підняти продажі у будь-який спосіб. Доречною ідеєю для цього їй здається організація рекламного туру по усій країні. У поїздку вона бере з собою талановитого та дуже популярного колись письменника Харріса Шоу (Майкл Кейн). Зараз він зовсім не виглядає як приклад для наслідування, оскільки давно пиячить та мало чим цікавиться окрім пляшок. Люсі та Харріс переїжджають з одного міста в інше. Чим довше вони спілкуються, тим тяжче дівчині визначитись що ж для неї складніше — терпіти його пияцтво чи його характер?

Анімаційний фільм «Мулан: Нова легенда»

Хоробра та вправна дівчина Мулан не може сидіти без діла, знаючи, що її рідна земля у небезпеці. Батько дівчини не в змозі йти до війська, тож Мулан перевдягається у чоловічий одяг, аби зайняти його місце. Потрапити до війська хитрощами можна, але хитрощами здобути повагу братів по зброї ніяк не вдасться. Саме тому Мулан у бою проявляє усю свою витримку та винахідливість. Одного разу її відправляють на місію, з якої розпочинається захоплива пригода. Дівчина дізнається, що проти її країни організували змову.

Драма «Ненависть»

Вперше в українському прокаті — чорно-біла кримінальна драма Матьє Кассовіца про підлітків з паризького гетто 1990-х, ампутованого від міста Єлисейських полів і вогнів нічного Монмартру. Замість круасанів на сніданок — регулярні зіткнення з поліцією і (якщо пощастить) хот-доги на даху панельок. В центры оповіді — історія одного дня з життя трьох друзів, об’єднаних відсутністю грошей та надії на майбутнє. Вони тиняються вулицями нетрів, де напередодні коїлось поліційне свавілля, і сперечаються про те, чи варто мститись копам. Але проста як двері істина — ненависть породжує тільки ненависть — не здатна зупинити зростальний гнів.

Французька комедія «Махнемось тілами»

Велика та не завжди дружна родина Морелів день у день потерпала від того, що ніхто нікого не розуміє. Чоловік та дружина зосередились лише на своїх проблемах, діти-підлітки переконані, що ніхто їх не розуміє, а 6-річка Чача небезпідставно вважає, що про неї взагалі забули. Одного ранку вони прокидаються і розуміють, що кожен знаходиться не у своєму тілі. Наймолодша дитина у тілі тата, тато у тілі сина-підлітка, а той — у старшій сестрі. Старша сестра у мамі, а мама у тілі дитини. Якщо ти нічого не зрозумів — не лякайся. Вони також нічого не зрозуміли, але їм з усім цим ще й жити. Настав час на собі відчути усі ті проблеми членів своєї родини, які ти до того не помічав.

Австралійський трилер «Відьми Блеквуда»

Поліцейську Клер (Кассандра Маграт) відсторонили від роботи. На її очах підліток скоїв самогубство, а вона не змогла цьому зарадити і впала у відчай. Саме у цей період помер її батько. Повернувшись до рідного містечка Блеквуда, Клер помічає у ньому дедалі більше дивного. Колись багатолюдні вулички нині пустують, а поодинокі перехожі скоріше бентежать своєю появою, аніж додають місту привабливості. Повні загадок темні ліси навколо, яким немає краю, притягують Клер. Виявляється, вона знає про себе та свою родину дуже мало. Матір, яку вона вважала давно померлою, насправді досі жива. Її тримають у психіатричній лікарні під постійним наглядом. Чим більше Клер намагається розкрити таємниць, тим більше питань у неї виникає.

Комедія «Режим героя»

Трой (Кріс Карпентер) — розумний і талановитий юнак. Він захоплений створенням відеоігор і ця справа у нього в крові. Колись його батьки заснували доволі успішну компанію з розробки комп’ютерний ігор. Коли батько помер, керівництво фірмою взяла на себе матір (Міра Сорвіно). Однак вона справляється з цим не дуже вдало. Надії компанії зосереджені на виході нової гри, проте вона має чимало недоліків. За місяць має відбутися подія, на якій презентуватимуть нові ігри. Успіх сімейного бізнесу під загрозою і аби врятувати ситуацію Трой вмовляє матір дозволити йому взяти справу у свої руки. Хлопець хоче сам написати гру і вірить, що це йому вдасться.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»