Активісти проаналізували, як у Києві влада комунікувала із громадою у 2020 році в умовах пандемії

Пенсіонерів підтримували інформаційно та матеріально. Фото: Борис Корпусенко
Пенсіонерів підтримували інформаційно та матеріально. Фото: Борис Корпусенко

Київ у 2020 році ефективно долав наслідки карантинних обмежень, пов’язаних з COVID-19, запроваджуючи різні цифрові рішення та вибудовуючи гарну комунікацію з населенням і бізнесом.

Такі результати аналітичного дослідження, яке проводила громадська організація «Простір можливостей». Звіт охоплює дані, висновки та рекомендації по Донецькій, Житомирській, Львівській, Одеській, Рівненській, Хмельницькій областям та місті Києві.

«2020 рік змінив життя українців. Зміни в першу чергу були пов’язані з пандемією COVID-19, адже карантинні заходи часто обмежували права і можливості людей в різних сферах життя. ГО „Простір можливостей“ завершила проведення дослідження впливу пандемії та інших факторів на взаємодію громадськості та влади у 2020 році. Та оприлюднює свої висновки», — зазначила голова ГО «Простір можливостей» Ірина Лоюк.

Зокрема, що стосується Києва дослідники відзначили, що міський голова столиці став основним спікером на тему COVID-19. Мешканці могли отримати повну інформацію про перебіг життя в столиці через використання різних інструментах комунікації: від основних соціальних мереж (Facebook, YouTube) до традиційних медіа.

Найбільшим випробуванням для Києва стало обмеження транспортного сполучення. Це призвело до зростання кількості приватних автомобілів і погіршення трафіку в місті. Запровадження спецперепусток, на думку дослідників, себе не виправдало, адже частими були випадки підробки спецперепусток.

Система роботи соціальних органів Києва у великій мірі витримала навантаження. Цьому сприяла розгалуженість структури на місцях (по районах). Велику підтримку місцевій владі надав київський бізнес.

Офіційний портал Києва https://kyivcity.gov.ua суттєво розширив перелік цифрових послуг, додавши можливість не тільки сплати комуналки, але й нарахування субсидій, виплати допомоги для бізнесу, що постраждав внаслідок карантину тощо. Також з’явилися нові комунікаційні канали комунальних установ та підприємств (від YouTube-інструкцій, до Viber-каналів, Skype тощо). Крім того, Київ проводив сесійні засідання та роботу депутатських комісій в онлайні.

Наприкінці 2020 року був запущений мобільний додаток «Київ Цифровий», що передбачав надання специфічних послуг, а проєкт «Електронна картка киянина» було оптимізовано. 22% поїздок у комунальному транспорті було куплено через мобільний додаток.

Нагадаємо, раніше Директор Департаменту суспільних комунікацій КМДА Роман Лелюк розповів про інформаційну кампанію під час карантину, роль комунальних ЗМІ в інформаційному просторі Києва та про успішні проєкти, реалізовані завдяки співпраці влади з громадою.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»