Вишукані капелюшки для стильних жінок киянка створює своїми руками

На балу — всі королеви. Фото надане Іриною Підліпською
На балу — всі королеви. Фото надане Іриною Підліпською

Вироби дизайнерки крафтових головних уборів з Києва Ірини Підліпської охоче замовляють модниці як в Україні так і за кордоном.

Найбільше замовлень майстриня отримує із України, Сполучених штатів Америки та Німеччини. В її асортименті всі різновиди прикрас для голови — віночки, корони, капелюшки, кепки, мінімалістичні дизайнерські вироби для волосся.

Ірина розповіла «Вечірньому Києву», що в юності була бардом, виступала на сцені, займалася в драмгуртку. Але довелося заробляти на життя, тому стала менеджером із закупівель в торговій компанії. Офісна робота не подобалася. Одного разу її попросили зробити віночок — з цього почалася кар’єра дизайнера головних уборів.

Ірина Підліпська

-За 10 років, що займаюся виготовленням віночків та головних уборів, точно зробила їх понад тисячу. Кожний з них я наче малюю, складаю, фантазую. Мені здається, що мода на такі прикраси посилюється. Вінок — це символ України, скільки існуватиме Україна — стільки буде жити вінок. І в світовому історичному розрізі бачимо, що прикрашання голови притаманне жінкам всіх часів та народів. Квіти для головних уборів роблю сама, їх не відрізнити від живих. До речі, за стільки років так і не знайшла собі помічників, але не втрачаю надію розширити штат.

Капелюхи створюють жінці певний образ
Поєднуються речі різного стилю
Настрій — осінь
Корони личать всім жінкам
Корони від Підліпської популярні
Майстриня розповіла, що «малює» свої вироби
Подіумний головний убор з пір’ям
Жінки насправді обожнюють корони
Виріб, створений на замовлення

Останнім часом бачу, що попит на оригінальні головні убори збільшився, але мого клієнта, а це впевнені у собі жінки віком 30 — 45 років, треба дивувати, і я поки з цим справляюся. В нинішньому році навіть локдаун та пандемія не завадили. Але змінилися запити. Люди хочуть більше виробів, які можна було б носити кожного дня, а не святкових подіумних уборів — вінків та корон, які, переважно, робила раніше. Хочуть мати маленькі аксесуари під джинси, светр, пальто. Тому я переорієнтувалася на виготовлення таких речей. Що цікаво, протягом року було багато замовлень на вироби у жовтих тонах, оскільки жовтий колір актуальний, в тренді.

Головні убори на «кожен день»
Варіант головних уборів під будь який одяг
Літня кепка

-Чи змінюється весільна мода на віночки для наречених?

-Весільна тема моя улюблена. Чомусь саме взимку з року в рік у мене більшає кількість весільних замовлень. Мої клієнти двох категорій: українські наречені — вони вибирають нині більш лаконічні прикраси, легкі, повітряні, невеликі аксесуари, які завершують образ. І друга категорія — наречені з-за кордону. Це більш сміливі жінки, які вибирають складні конструкції, але легкі — в основному з пір’ям, з квітами. Часто асиметричні, більш подіумні. Я дуже люблю їх виготовляти. Хотілося б, щоб українські наречені теж носили такі.

Весільний головний убор
Наречені замовляють і таке
Наречена в стилі етно
Наречена — весна

-Хто ще замовляє у вас корони?

-Вінки-корони замовляють для конкурсів краси, фотосесій, участі в урочистих церемоніях. Особливо багато запитів від іноземних фотографів, організаторів різних фестивалів. В більшості випадків — це організатори саме з-за кордону. А ще замовниці часто просять повторити якийсь виріб. Проте дві повністю однакові речі не виготовиш, як не старайся. Тому клієнткам зручніше орендувати головні убори. У мене в наявності близько 30 таких подіумних аксесуарів. Складну у виготовленні корону часом доводиться робити цілий місяць. Займаючись виробом такого роду, паралельно роблю дві-три речі простіші.

Під час фестивалю

-Ви сказали, що є вироби на кожен день…

-Так, вони з’явилися в цьому році. Я довго себе ламала, адже подобається створювати складні вироби. Але оскільки є великий попит на маленькі речі, що роблять легкий акцент на голові, то чому б не задовольнити його?

Почала робити квіткові капелюшки — лаконічні, мінімалістичні вироби, арт-віночкі, арт-кепочки. Вони дуже швидко знаходять господарів. Кепки, з маленькою квітковою композицією в стриманій кольоровій гаммі, користуються популярністю. А на осінь і прохолодну погоду виготовила серію капелюшків з фетра. У мене було стільки запитів на капелюхи, що довелося цим зайнятися, почала декорувати капелюхи, потім поєднала арт-вінок з капелюхом — вийшов цікавий виріб, і на це є великий попит.

Святковий капелюшок
Ніна Матвієнко в капелюшку від Ірини Підліпської

-Чи охоплені вашою творчою увагою чоловіки?

-Я ще не дійшла до створення чоловічої лінійки, але на багатьох виїзних заходах, виставках бачу шалену цікавість чоловіків до таких аксесуарів. Їм до вподоби вироби універсальні, не квіткові, вироби, які беруть на тематичні фестивалі такі як «Burning Man». Вони приміряють мої прикраси і, до речі, їм личить, не позбавляє мужності. Є попит-буде пропозиція.

-Пандемія вплинула на вас і вашу справу?

-Були дуже складні часи, був момент, коли навколо закривалися серйозні бізнеси, мої знайомі дизайнери йшли в іншу сферу. І у мене настав момент відчаю, думала піти в іншу сферу діяльності. Але з’явилася людина, яка буквально розгорнула мене в іншому напрямку. Чому я почала робити маленькі аксесуари? Тому що запропонували взяти участь в челенджі, який тривав рівно пів року й полягав в тому, щоб робити щодня по одному маленькому виробу. Я собі придумала, що я майстер суто подіумних аксесуарів, і мені складно було перейти на маленькі речі. Проте за пів року, я стільки виробила невеликих аксесуарів в різній тематиці, що, здавалося, поламала себе як майстра. Але пандемія — це як раз про гнучкість. Виживає той, хто підлаштовується під нові умови. І мені вдалося підлаштуватися. Тепер маю кілька напрямків — не тільки весільні, не тільки подіумні речі (хоча це візитівка мого бренду), а й на кожен день — їх дуже багато. Я в цьому році відмовилася від роботи під замовлення.

Саме через пандемію відбулося багато змін в моєму творчому житті: з’явився свій шоурум, невеликий магазинчик, де представлені всі роботи і можна приміряти та вибрати свій варіант виробів, в асортименті з’явилися невеликі аксесуари — арт-кепки, квіткові капелюшки і на різну тематику, оригінальні обідки. Їжджу по різних містах України з фотопроектами, все частіше бренд PIDLIPSKA запрошують на заходи-івенти для відомих великих компаній України, мої роботи беруть участь тепер не тільки у дорослих, але і в дитячих модних показах. А ще я максимально перебудувалася на українського покупця. Якщо раніше більшість замовлень надходили з-за кордону, то зараз мій основний клієнт — в Україні. Я дуже тонко відчуваю наших жінок та дівчат, тому мені не складно враховувати їх побажання, і я точно знаю, що їм потрібно. От що таке було для мене пандемія.

— Ви брали участь у «Marry Wedding Day» цього літа?

— У мене такий активний сезон був — і конкурс краси, і багато проектів робили, і в Рівному дуже гарний захід відбувся — розкішна фотовиставка з моїми творіннями, для якої знімали більше 50 осіб зі спілки жінок Рівненщини. «Marry Wedding Day- 2021» — дуже красива виставка за участю найвідоміших брендів, які працюють у весільній індустрії. Тому готувалася серйозно, оформила брендовий стенд, дизайнерська презентація була на високому рівні. Тобто, в цьому році я зробила крок вперед у професійному зростанні й дуже цьому рада, адже пережила важкі часи.

Нагадаємо. Раніше ми розповідали, як киянка покинула роботу лікаря-реабілітолога, але круто змінила напрям і стала розписувати взуття, гаманці, одяг, шити сумки із шкіри. Про те, як кияни засновують власний малий бізнес та як переживають періоди спаду ділової активності читайте у «Вечірньому Києві».

Всі фото надані Іриною Підліпською (автори фото: Ю. Гребенюк, Е. Воскобойник, Т. Пєсочна, В. Вознюк, О. Калашникова, Ю. Ігнат’єва, Л. Спіріна).

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»