Південний міст: чому не можна було відкладати ремонт і коли завершать

На переправі вже два тижні ремонтують деформаційні шви, які були в аварійному стані й перешкоджали руху.
З 24 серпня у місті ремонтують переправу, яка з’єднує Столичне шосе із проспектом Бажана — Південний міст. Через ремонтні роботи паралельні мости застрягають у заторах, однак у місті запевняють: відкладати ремонт знищеного покриття неможливо було.
До того ж цього року кияни неодноразово звертались до КК «Київавтодор» з проханням відремонтувати покриття, яке створювало перешкоди на дорозі та затримувало рух.
ЧОМУ ВЗЯЛИСЬ РЕМОНТУВАТИ
Як пояснили «Вечірньому Києву» у «Київавтодорі», початок осені — найсприятливіший час за температурним режимом для ремонту покриття. Цей фактор впливає на безаварійність та безпечність руху по мосту.


Причин для ремонту декілька. Але перша й основна — велика кількість транспорту, на яку не розраховане покриття мосту.
«Розрахункова інтенсивність автомобільного транспорту мосту становить 20 тис. одиниць на добу. Але норма перевищена у п’ять разів. Щодня переправою проїжджає близько 100 тис. авто», — пояснюють нам у пресслужбі «КК «Київавтодор».
Інша причина — за роки експлуатації мосту змінилось і навантаження на конструкції споруди. Постійні затори через інтенсивний трафік «тиснуть» на конструкції. І задля безпеки, їх потрібно перевіряти та, при необхідності, укріпити.


«На мості виникають значні деформації, в тому числі і від руху потягів метрополітену. У таких умовах звичайне дорожнє покриття на гнучких сталевих листах настилу товщиною 12 мм — недовговічне та ненадійне. Впливає і те, що відсутній ваговий контроль на в’їздах до Києва», — пояснюють у КК «Київавтодорі».
Ще однією причиною є високі температури цьогорічного літа.
«У літній період негабаритний та великоваговий транзитний транспорт не дотримується температурного режиму руху дорогами й вулицями Києва. Через це дорога також деформується», - розповідають у пресслужбі.
ЩО ВЖЕ ЗРОБИЛИ
Від початку робіт на Південному мосту дорожники вже зняли пошкоджене покриття та очистили так звану ортотропну плиту. Нині комунальники облаштовують нову гідроізоляцію.
«Цей процес — тривалий, адже вимагає повної полімеризації. Після чого на ньому застелять нове асфальтове покриття», — кажуть фахівці.
КОЛИ ЗАКІНЧАТЬ РЕМОНТ
Аби пришвидшити роботи, ремонтники замінюють одразу декілька деформаційних швів. Усього на естакаді мостового переходу 46 швів, 28 із яких замінили раніше. Кажуть, що залишилось ще 18 елементів.
Паралельно ремонтуватимуть асфальтове покриття на мосту та замінять гідроізоляцію. Роботи проводитимуть у напрямку правого берега.
До слова, Південний міст почали будувати у 1983 році. Автомобільний рух тут почався у 1990 році. Міст вважався найсучаснішим на території СРСР — на будівництво витратили близько 112 мільйонів карбованців (200 мільйонів доларів). Довжина мосту — 1256 метрів, ширина — 41 метр. Переправа з’єднує Столичне шосе із проспектом Миколи Бажана. Мостом проходить «зелена» гілка київського метрополітену.
До слова, не тільки покриття Південного мосту наразі покращують, а й по всьому Києву реконструюють дороги.
Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»