Унікальна виставка у столиці презентує новий напрямок сучасного мистецтва

У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсизму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсизму»

У Музеї історії міста Києва триває звітна виставка переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму». Кияни мають змогу побачити роботи фіналістів з 14 країн світу.

Ініціатива заснування та проведення Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму» виникла минулоріч під час традиційного мистецького пленеру «Кращий художник». П’ять років поспіль він збирає кращих митців з різних країн світу, які прагнуть розвиватися і експериментувати у нових напрямках. Відтак, конкурс «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму» має на меті розвиток сучасного мистецтва, розширення його наукового простору, подання та підтримку провідних сучасних художників, а також загальний розвиток світового культурного та арт-простору. Головне його завдання — це презентація та популяризація кращих зразків сучасного світового мистецтва, а також обмін досвідом між художниками з України і всього світу.

Міжнародний конкурс «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму» проводився з 15 квітня по 20 серпня 2021 року. Свої заявки на конкурс подали митці з 38 країн світу, серед яких члени експертного міжнарожного журі, діячі світового мистецтва обрали 60 фіналістів.

Організатори та учасники Міжнародного конкурсу розповіли про його особливості та значення

«Конкурс заснований для просування України у світовому просторі. На жаль, нас там не існує, немає провідних світових музеїв, де б гідно була представлена Україна. Ми хочемо це змінити, — розповів ініціатор проєкту, голова правління ГО „Кращий художник“, народний художник України Володимир Козюк. — Топові художники України та Європи підтримали мою ідею. Це перший у світі конкурс сучасного мистецтва, абстракції та сайарсізму. Сайарсізм дає змогу поєднати непоєднуване — сучасне мистецтво, фігуративне та абстракцію. Важливо, що митець передає через свою роботу: емоції, думки, сприйняття. Це новий авангард. Дає змогу почати новий шлях у мистецтві, а яким він буде, покаже час та історія. На виставці ми поєднали знаних та молодих художників. У конкурсі взяли участь близько 300 митців з 38 країн, що свідчить про інтерес до нього. Виставка поїде далі, буде показана в різних країнах. 17 світових галерей вже пропонують свої майданчики».

Володимир Козюк створював роботу пів року

Сам Володимир представив свою масштабну картину розміром 1,8 на 2,8 метри.
«Створював її пів року, до Дня незалежності України, — каже він. — Тут поєдналося все — культура світу, космос, життя, Україна з нашими кольорами прапору, енергія творчості та сайарсизму».

На відкриття вистави до Києва приїхала Івона Малевич

Спеціально на відкриття виставки до Києва приїхала поважна гостя — Івона Малевич (Iwona Malewicz), президент «Фонду Казимира Малевича», куратор мистецьких проєктів, засновниця «SUPREMUS NEUVEAU», двоюрідна внучка Казимира Малевича. Вона надала офіційні права громадській організації «Кращий художник» користуватися картини Малевича для проєкту і атрибутики.

«Для мене важливо, що це перший міжнародний проєкт, який покажуть у світі, митці-учасники якого продовжують філософію Казимира Малевича, — розповіла Івона Малевич. Багато людей в світі знають творчість Малевича за роботами „Чорний квадрат“ чи „Біле на білому“, але це далеко не все. Його творчість мала велике значення й для сучасної архітектури, і про це маловідомо. Знана британська архітекторка Заха Хадід казала, що Малевичч — гуру її духовного мистецтва і архітектури.
На представлених роботах можна побачити чимало звертань до творчості Малевича — надкушений чорний квадрат, геометричні елементи. Має значення не просто зображення, а й філософія, пізнання, що таке супрематизм, символіка кольорів. Малевич зробив революцію у мистецтві, вона пішла у світ, мала послідовників та учнів. І сьогодні у світі є багато митців, для яких ця філософія є важливою. Тут можна побачити певний розвиток у мистецтві».

Зліва направо: гендиректорка Музею історії міста Києва Тетяна Костенко, художниця Оксана Мась, Івона Малевич, ініціатор проєкту Володимир Козюк, бельгійська художниця Ульріке Боленц

Конкурс підтримала знана українська художниця Оксана Мась, яка спеціально до виставки підготувала власну роботу. Її вона подарувала Музею історії Києва.

«Вперше була членом журі, це новий для мене досвід, — зізналася Оксана Мась. — Не маю улюблених художників, зазвичай не оцінюю роботи. Вважаю, що ми всі, митці — єдині, хто штовхає цивілізацію вперед. Всі важливі речі спочатку виникають в умах творчих людей, митців. А потім долучаються бізнес, держава. На конкурсі зважала на те, які з робіт дають ідеям Малевича нове і сучасне втілення. Сайарсізм бачу як розвиток ідей Малевича. Його спадщина ще не вивчена до кінця, і через 100 років художники знову до нього звертаються. Він залишив нам послання, код до якого ми маємо підібрати. Особисто мені цікаво досліджувати цю глибину, шукати недописане і недосказане. Сьогодні панує постпостмодернізм, здається, наче все вже придумано. Але ми можемо у мистецтві показати нові грані, контексти».

На виставці представлені роботи 60 фіналістів міжнародного конкурсу

На презентацію виставки до Києва завітали всесвітньо відомі художники. Зокрема, одна з найвпливовіших художниць Європи, яка представляє Художню академію Кассела у Бельгії, Ульріке Боленц, французький художник, куратор виставки Contemporary Art Manifestation в Porte d’Auteuil Paris Олівер Де Кайрон.

Про свою роботу «Різностороннє бачення» розповів французький художник Жан-Філіпп Деньє.

«Це оптичне мистецтво, яке поєднує арт та науку, — каже він. — Насправді у роботі чотири зображення із контрасними кольорами, і глядач, проходячи повз, може побачити, як вони змінюють один одного».

«Різностороннє бачення», Жан-Філіпп Деньє

В рамках виставки відбулася й урочиста церемонія нагородження переможців І Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму». Фіналісти отримали спеціальні нагороди, пам’ятні знаки, дипломи та цінні подарунки. Приємним бонусом є право участі в музейних виставках і розміщення цифрових копій художніх робіт на віртуальних майданчиках Блокчейн.

У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсизму»

На звітній виставці переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму» представлені майже сотня унікальних робіт авторства українських художників та митців з 14 країн світу. Серед них: Оксана Мась (Україна-Іспанія), Ульріке Боленц, (Бельгія), Олівер де Кайрон (Франція), Chi-Shaotin (Китай), Мехмет Бабат (Турція), Neal Tolunsky (США), Eric Lesigne (Франція), Upendranath T. R. (Індія), Jurriaan Molenaar (Нідерланди), Franco Viola (Італія), Elena Iosilevich-Seroff (США), ID Sousia (Південна Корея), Jean-Philippe Deugnier (Франція), Василя Аріпова (Узбекістан), Ines Berlin (Германія), Іван Марчук, Володимир Козюк, Карен Агамян, Катерина Білетіна, Владислав Волосенко, Олександр Брітцев, Євгенія Божко, Віталій Сластяников, Олександра Федорук та ін.

У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»
У Києві показують роботи переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник в області сучасного мистецтва, абстракції і сайарсізму»

Звітна виставка переможців конкурсу триває до 12 вересня в Музеї історії міста Києва за адресою: вул. Б. Хмельницького, 7.

Сайарсізм — це напрямок в образотворчому мистецтві, насамперед у живописі, що зародився в 2015 році. Засновником сайарсізма є художник Сергій Дождь (Sergey Dozhd). В основі сайарасізма лежить наука про внутрішній художній простір, яка спирається на вивчення внутрішнього світу людей. Таким чином, художнику вдається зобразити об’єкт одночасно з різних сторін (реальної, абстрактної і ментальної) і підкреслити властивості, невидимі при класичному зображенні об& apos; єкта. Сайарсізм має єдиний художній стиль — сайарсістскій варіант. Цей стиль характеризується одночасним або переважним використанням абстрактних, ментальних і реалістичних художніх форм. Як і будь-який напрямок в мистецтві, сайарсізм має свою філософію. Вона заснована на чомусь середньому між східними і західними філософіями для їх змішування і в якійсь мірі усунення недоліків: відчуженості східних філософій часто буває недостатнім для творчості, західним філософіям слід усвідомити, що створення красивих речей і формування красивих людських душ — це не одне і теж. У філософії сайарсізма є кілька фундаментальних принципів: основа — це творчість та шлях — це нескінченність внутрішнього філософсько-мистецького простору.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»