Після переходу на е-квиток у Києві побільшало скарг на контролерів

Збільшення скарг відбувається пропорційно до збільшення користувачів. Фото: Олексій Самсонов
Збільшення скарг відбувається пропорційно до збільшення користувачів. Фото: Олексій Самсонов

У результаті аудиту столичного е-квитка в громадському транспорті виявилось, що більше людей почало скаржитись на роботу контролерів.

У Департаменті інформаційно-комунікаційних технологій переконують, що така ситуація є нормою, адже кількість скарг почала зростати після повного переходу на е-квитки у транспорті. Про це розповів директор Департаменту Олег Половинко.

«Насамперед кількість скарг пропорційно збільшилась через кількість користувачів. Кількість валідацій е-квитками за „безпаперовий“ період 2021 року, порівняно з минулим, виросла на понад 250%», — заявив Олег Половинко.

Зокрема у2020 році з 14 липня до вересня 2020 року було валідовано 24 мільйонів е-квитків, тоді як за аналогічний період цього року — 65 мільйонів. За словами посадовця, на кількість скарг також впливає і людський фактор.

«Інколи пасажир після сканування просто не звертає увагу чи валідатор успішно підтвердив операцію, або ж забуває натиснути позначку „квиток проскановано“ на смартфоні. Над вдосконаленням цієї самої „синьої галочки“ вже працюємо, буде оновлено в найближчому релізі Київ Цифровий», — сказав він.

Також є скарги й від так званих «зайців», які хочуть безкоштовно проїхати і починають скаржитись на неможливість сплатити за проїзд та контролерів, які блокують валідатори перед перевіркою.

«Окрім того, лишаються й „зайці“, які намагаються проїхати безкоштовно. Коли контролери заходять у салон, вони блокують усі валідатори, а не дуже добросовісні пасажири не можуть/не хочуть сплатити і стверджують, що система не працює», — підкреслив Олег Половинко.

У системі відображається точний час використання квитка, що робить неможливим маніпуляції із ним. На додачу до е-квитків КП «Київпастранс» впроваджує нові інструкції для контролерів. Наприклад, якщо пасажир дійсно хотів провалідувати квиток, але через певні технічні причини йому це не вдалось. У такому разі контролер матиме змогу зателефонувати на лінію техпідтримки та дізнатись, чи дійсно пасажир намагався провалідувати квиток.

Новий голова Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій пообіцяв, що велика увага буде приділятись зворотьному зв’язку з користувачами, що допоможе зробити систему кращою.

Нагадаємо, у Києві учнівські квитки старого зразка для проїзду у транспорті продовжать діяти, але із обмеженим терміном. Відповідно до Міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2019-2021 роки ці проїзні документи діятимуть до 31 грудня 2021 року.

Департамент інформаційно-комунікаційних технологій КМДА опублікував дані користування QR-квитком та транспортною карткою за серпень. За серпень транспортною картою скористалися 12 млн разів, QR-квитками — 5,2 млн разів.

У салонах наземного громадського транспорту у столиці, пасажирів почали регулярно перевіряти контролери: дивляться, чи сплачений проїзд картками або за допомогою смартфону. Щоби допомогти киянам та гостям міста адаптуватися до нових умов проїзду, у КМДА та Департаменті транспортної інфраструктури нагадали, які способи оплати доступні пасажирам.

Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»