Пожежа в костелі Святого Миколая: у Мінкульті пообіцяли реставрацію

У костелі Святого Миколая після учорашньої пожежі збираються провести протиаварійні та реставраційні роботи.
Учора орієнтовно о 21:00 між першим і другим поверхами костелу на вулиці Великій Васильківській, 77, що у Печерському районі столиці, сталось загорання, яке переросло у пожежу. Вогонь охопив органну залу.
Ліквідовувати її відправились 80 осіб та 16 одиниць техніки ДСНС. Вже о 22:40 пожежу було локалізовано, а о 23:26 — ліквідовано. На жаль, в результаті пожежі вогнем пошкоджений унікальний орган.



Сьогодні оцінювати ушкодження в костелі відправились глави Міністерства внутрішніх справ та Міністерства культури та інформаційної політики. Неоготичний костел, до слова, знаходиться на балансі Мінкульту, там ще минулого року були анонсовані реставраційні роботи.
За словами очільника Мінкульту Олександра Ткаченка зараз міністерство оцінює вартість протиаварійних та реставраційних робіт, причини пожежі ж встановлюватиме слідство.



«Точну причину пожежі встановить слідство. А ми у МКІП починаємо детальну оцінку ушкоджень костелу, аби скласти перелік термінових протиаварійних та реставраційних робіт», — написав Ткаченко у Facebook.
Довідково:
Костел святого Миколая в Києві — римсько-католицький костел у Києві, один з двох римсько-католицьких у місті, побудованих до 1917 року. Розташований у самому центрі міста на вулиці Великій Васильківській, 75.
Храм побудований у 1899—1909 роках у неоготичному стилі київським архітектором Владиславом Городецьким за проєктом С. В. Валовського.
У грудні 1978 p. було прийнято рішення Ради Міністрів УРСР про створення у Києві Республіканського будинку органної і камерної музики Міністерства культури УРСР та переобладнання для його концертного залу приміщення колишнього Миколаївського костьолу.
Спеціально для концертного залу майстрами фірми «Rieger-Kloss» (м. Крнов, Чехословаччина) було сконструйовано великий концертний орган. При конструюванні органу майстри намагалися наблизити його зовнішній вигляд до архітектурного стилю костьолу, що об’єднало унікальну архітектуру з унікальним інструментом.
Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»