У КМДА назвали причину неполадок із купівлею Е-квитків у транспорті

Наразі неполадки усунуто, а стабільність системи перевірено. Фото: Вечірній Київ
Наразі неполадки усунуто, а стабільність системи перевірено. Фото: Вечірній Київ

Учорашні проблеми із автоматизованою системою оплати проїзду (АСОП) сталась через розсинхронізацію службової бази даних і кластера. Наразі неполадки усунуто.

У результаті цього ядро квиткової системи не взаємодіяло із зовнішніми програмними компонентами. Це з’ясували компанія-виробник програмного забезпечення АСОП разом із співробітниками КП ГІОЦ, передає сайт КМДА.

Технічні проблеми — складнощі з поповненням транспортних карток та придбанням разових поїздок зафіксували о 14:40 30 серпня, через це, наприклад, у метро виникали великі черги на вхід. Водночас картки киянина і ті транспортні картки на яких було із запасом поїздок, працювали у звичному режимі.

«Локалізувавши місце технічного збою, наші інженери негайно приступили до перемикання кластера службової бази даних на резервний, який перебував у повній готовності, але перемикання відбулося некоректно. Перемикання роботи системи з основного майданчика на резервну систему спричинило до різкого сплеску трафіку зі сторони бортових комп’ютерів», — розповіли фахівці компанії Ridango AS.

Роботу з виявлення неполадок компанія, яка надає послуги, провела роботи зі стабілізації основної та резервної системи. Після цього доступ досервісів і компонентів було відновлено.

Експрес-аналіз перших годин роботи системи підтвердив, що всі дані цілі і неушкоджені, зокрема, інформація про поїздки пасажирів під час реанімації системи. В поведінку транспортних бортових комп’ютерів внесли зміни і перевірили стабільність роботи системи.

«Системи, подібні до Електронного квитка Києва, — це складні інженерні конструкції, що складаються з великого набору компонентів і елементів. Вкрай складно повністю запобігти програмним або апаратним збоям усіх елементів такої великої системи», — зазначили інженери Ridango.

У КМДА похвалили компанію Ridango за оперативне вирішення проблеми. Зараз фахівці компанію аналіз позаштатної ситуації, яка сталася, щоб підвищити надійність роботи системи.

Нагадаємо, Департамент інформаційно-комунікаційних технологій КМДА опублікував дані користування QR-квитком та транспортною карткою за серпень. За серпень транспортною картою скористалися 12 млн разів, QR-квитками — 5,2 млн разів.

Разом з нині у салонах наземного громадського транспорту у столиці, пасажирів почали регулярно перевіряти контролери: дивляться, чи сплачений проїзд картками або за допомогою смартфону. Щоби допомогти киянам та гостям міста адаптуватися до нових умов проїзду, у КМДА та Департаменті транспортної інфраструктури нагадали, які способи оплати доступні пасажирам.

Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»