У КМДА пояснили, чому не можна замінити усі маршрутки на автобуси

Рішення про повну зміну маршруток на автобуси буде надто дороговартісни. Фото: Борис Корпуенко
Рішення про повну зміну маршруток на автобуси буде надто дороговартісни. Фото: Борис Корпуенко

У Києві для того, щоб замінити усі маршрутки, необхідно закупити більше 1000 автобусів, вартість яких перевищить 10 мільярдів гривень.

До цієї ціни також додаються витрати у розмірі 50% на оснащення виробничої бази, тому реальна ціна закупки повнорозмірних автобусів обійдеться в 15 мільярдів гривень. Про це повідомив заступник голови КМДА Костянтин Усов.

«Перевізникам на придбання нових маршруток треба мінімум 6 мільярдів гривень. Але враховуючи, що місто не хоче бачити маршрутки взагалі, на їх заміну ми маємо закупити не менше 1000 повнорозмірних автобусів. Це коштує щонайменше 10 млрд грн, плюс 50% на оснащення виробничої бази», — зазначив Усов.

15 мільярдів гривень для міського бюджету, зазначає Усов, наразі є завеликою сумою для бюджету міста. Виходом могли б стати кошти донорів та співпраця з міжнародними банківськими установами, які могли б видати дешеві кредити, але і в такому випадку для столичної влади є обмеження.

«Навіть якщо говорити про співпрацю з міжнародними фінансовими установами, які готові давати довгі й дешеві кредити, ми маємо ліміт на запозичення в кожну конкретну мить часу. Неофіційно це 200 млн доларів на все», — наголосив заступник голови КМДА.

У таких умовах рішення міської влади стало підвищення стандартів перевезення пасажирів. У травні 2021 року КМДА оголосила про новий стандарти. Зокрема місто посилило вимоги до перевізників, які брали участь у конкурсі на перевезення пасажирів.

Нагадаємо, з 28 липня на новий формат роботи перейшли і на маршрути №485, 529 та 150. вийшли нові машини. Раніше там працювали жовті «Богдани». Нині на вулицях можна буде побачити повноцінні 12-метрові автобуси.

Наразі на вулицях Києва працюватимуть 12 перевізників, які перемогли у конкурсі на перевезення пасажирів у столиці й погодилися виконувати обов’язкові умови міста щодо перевезення пасажирів.

Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»