До кінця року по Подільському мосту поїдуть автомобілі

Автомобільне сполучення через Подільсько-Воскресенський міст запустять у 2021-ому. Фото: КМДА
Автомобільне сполучення через Подільсько-Воскресенський міст запустять у 2021-ому. Фото: КМДА

Окрім цього, місто планує вести активні роботи з будівництва метрополітену.

До кінця року місто планує запустити на Подільсько-Воскресенському мостовому переході автомобільне сполучення між лівим та правим берегами та розпочати активні роботи з будівництва метрополітену. Про це повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник в інтерв’ю виданню OBOZREVATEL.

Зараз на переправі демонтують тимчасові опори та облаштовують благоустрій заїздів зі сторони Нижнього та Верхнього Валів.

«Цього року ми однозначно запустимо автомобільне сполучення між лівим та правим берегом. Насправді за останні три роки там зміни помітні неозброєним оком. Ситуація дещо ускладнюється тим, що цей міст стояв довго — через це запустити заново роботи там було непросто. І ми маємо залучати фахівців високого рівня з досвідом проведення певних робіт. Але — працюємо. Арочний міст через річку Дніпро сьогодні стоїть уже в проєктному положенні. До кінця місяця знімуть вже всі іржаві тимчасові опори», — повідомив Микола Поворозник.

З його слів, заїзд зі сторони Нижнього і Верхнього Валу на сьогодні зроблений, там залишилося провести роботи із благоустрою.

«Достатньо активні роботи зараз ведуться на території Русанівських садів. Будується частина метрополітену, який має там піти під землю, під залізницю. Йдуть роботи з будівництва переходу через залізницю, аби доїхати до вулиці Бальзака. Зі сторони Бальзака ведуться роботи з облаштування дорожнього покриття, яке примкне безпосередньо до цього мостового переходу», — розповів Микола Поворозник.

Він зауважив що наступним кроком після відкриття автосполучення стане будівництво метрополітену, початок якого, фактично, розпочався.

«Сьогодні є надії, що ми зможемо знайти інвестора, щоб будувати метрополітен. Це великі європейські банки — їх є декілька — які готові надавати місту достатньо дешеві кредити для будівництва метрополітену. Частина проєкту у нас є. І після того, як поїде автомобільна частина, — ми плануємо перейти до активного будівництва метрополітену», — підкреслив Микола Поворозник.

Він зазначив, що на реалізацію цього проєкту очікують не лише ті кияни, які живуть на Троєщині, а й мешканці Солом’янського району, де всього одна станція метрополітену — «Вокзальна».

«Цього метрополітену чекають не тільки мешканці Троєщини, а ще й кияни, які живуть у Солом’янському районі. І не тільки. Адже перемички існуючих сьогодні ліній метрополітену зі ще однією новою лінією дадуть можливість розвантажити переходи в центральній частині міста. Якщо ми з’єднаємо „Вокзальну“ з „Лук’янівською“, а „Лук’янівську“ — з „Тараса Шевченка“ — це дозволить зробити ще одну можливість пересадки з однієї лінії на іншу», — каже Поворозник.

За його словами, на будівництво 18 нових станцій, за попередніми розрахунками, необхідно близько 2,3 млрд доларів. Збудувати їх можливо за 5 років з моменту старту активного будівництва.

Водночас заступник голови КМДА Олександр Густєлєв уточнив, що зараз на Подільському мостовому переході тривають роботи з демонтажу надводної і підводної частин тимчасових опор.

Демонтаж планують завершити не пізніше кінця серпня, на підводну частину необхідно дещо більше часу. Загалом на сьогодні уже демонтовано 78% тимчасових опор аркового мосту.

«Враховуючи конструктивні особливості облаштування верхньої частини опор, роботи з демонтажу багатотонних конструкцій виконують спеціалізовані підрядні організації. Паралельно з виконанням робіт із демонтажу надводної частини тимчасових опор спеціальні водолазні пости, шляхом підводного різання металевих конструкції, демонтують підводну частину тимчасових опор», — зазначив Олександр Густєлєв.

Він звернув увагу, що одночасно з демонтажем тимчасових опор з-під балки жорсткості мосту через р. Дніпро виконують роботи з високоточного натяжіння та регулювання зусиль у вантових канатах.

Паралельно також тривають роботи із розширення вул. Набережно-Хрещатицької на ділянці від вул. Хорива до вул. Верхній Вал, роботи з нанесення гідроізоляції прогонових будов та влаштування асфальтобетонного покриття на різних ділянках мостового переходу.

«Також триває монтаж шумозахисної та бар’єрної огорож, будівництво огороджуючих конструкцій метрополітену та влаштування насипу земляного полотна на Русанівських садах та роботи з будівництва дороги від транспортної розв’язки на перетині вул. Бальзака і просп. Шухевича до Подільського мостового переходу», — сказав Олександр Густєлєв.

Як писав раніше «Вечірній Київ», щоб пришвидшити будівництво Подільсько-Воскресенського мостового переходу, роботи відбуватимуться цілодобово.

Олена ПЕТРИШИН, «Вечірній Київ»