Після відміни паперових талончиків кияни сумлінніше платять за проїзд

Валідатор. Фото: Олексій Самсонов
Валідатор. Фото: Олексій Самсонов

У столичній мерії підрахували прибутки міста після переходу муніципального транспорту на електронну оплату проїзду.

З 14 липня у столичному муніципальному транспорті назавжди попрощалися з паперовими талончиками. Київ, як і всі європейські столиці, повністю перейшов на електронну оплату проїзду. Нововведення спочатку не всі кияни сприйняли однозначно, дехто навіть прогнозував збільшення «зайців», а отже зменшення доходів від міського транспорту.

Через місяць Департамент інформаційно-комунікаційних технологій КМДА підбив підсумки роботи нової системи. І вони виявилися доволі оптимістичними.

За перший місяць після скасування паперових талонів електронними квитками скористалися майже 5 млн разів.

За цей період через застосунок Київ Цифровий кияни придбали 1,4 млн QR‑квитків та 77 808 транспортних карт. На сьогодні містяни купують приблизно 2,5 тисячі транспортних карт щодня, до скасування талонів — 900.

До 14-го липня в наземному транспорті фіксували в середньому 170 тисяч пасажирів у будній день і близько 75 тисяч — у вихідний. Після скасування паперових талонів показники збільшилися до 220-250 тисяч та 100-130 тисяч відповідно. Це означає, що кількість оплачених поїздок у день зросла у середньому на 50 тисяч одиниць. А це — приблизно на 400 тисяч гривень більше надходжень до бюджету міста щодня.

Нагадаємо, що після відмови Києва від паперових талончиків у громадському транспорті побільшало контролерів, адже їхній штат поповнили вивільненими кондукторами. Штраф за безквитковий проїзд — 160 гривень, разовий QR-квиток коштує 8 гривень.

У Києві діє понад 2000 місць для поповнення транспортних карт і купівлі QR-квитків для проїзду у громадському транспорті. У міському застосунку Київ Цифровий можна поповнити транспортну карту чи придбати QR-квиток безготівково та безконтактно.

Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»